Safety Car

Versión completa: HILO OFICIAL TEMPORADA F1 2018 (Tema Cerrado)
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(04-04-2018, 09:15)MrMojo escribió: [ -> ]La realidad es que de las mejoras de McLaren funciona, practicamente todo lo que ponen se queda. Yo no recuerdo si hace dos años se cambió de morro o no, creo que no se hizo un cambio grande en ese sentido. Sí recuerdo que el cambio al morro corto fue hace 3 años, el primer año de Honda.

y se ve que el trabajo de 2017 estaba orientado hacia 2018 ,,


###gracias Admi , antes no podia acceder al Oficial
Bueno pues parece que estamos de vuelta. Gracias Admin.
Con cambio de colores incluidos...
mu bonito ,,màs luz ,,
si cabe
[Imagen: DZnnsytW4AEpGPO.jpg]

Plus
http://www.newsf1.it/pils-from-track-il-...-funziona/


Il passo più lungo funziona? #Techf1 by Ing. Aimar Alberto



@newseffe1 @marcoasfalto @saba_giuseppe





http://www.newsf1.it/pils-from-track-il-...-funziona/



[Imagen: 29177088_10215546580836442_8345724533960...00x445.jpg]




tiene ferrari el software correcto para hacer funionar su DIVA ???? ,,
Se avecina la madre de las batallas....

https://www.racefans.net/2018/04/06/libe...y-changes/

Liberty Media’s 2021 proposal include cost cap and prize money changes
2021 F1 seasonPosted on
| 6th April 2018, 10:33
Dieter Rencken / Author
Keith Collantine

Liberty Media has proposed introducing a budget cap among a raft of changes to be introduced to Formula One in 2021.

Teams were told at a meeting at the Bahrain International Circuit today of a series of proposals to change how income is distributed and costs are controlled within the sport.

Following the meeting the sport’s commercial rights holder announced the following “strategic initiatives”:

Power units (PU)
• The PU must be cheaper, simpler, louder, have more power and reduce the necessity of grid penalties.
• It must remain road relevant, hybrid and allow manufacturers to build unique and original PU.
• New PU rules must be attractive for new entrants and Customer teams must have access to equivalent performance.

Costs
• We believe how you spend the money must be more decisive and important than how much money you spend.
• While there will be some standardised elements, car differentiation must remain a core value
• Implement a cost cap that maintains Formula 1 position as the pinnacle of motorsport with a state-of-the-art technology

Revenues
• The new revenue distribution criteria must be more balanced, based on meritocracy of the current performance and reward success for the teams and the Commercial Rights Holder.
• F1s unique, historical franchise and value must and will still be recognised.
• Revenue support to both cars and engine suppliers.

Sporting and technical rules & regulations
• We must make cars more raceable to increase overtaking opportunities.
• Engineering technology must remain a cornerstone but driver’s skill must be the predominant factor in the performance of the car.
• The cars must and will remain different from each other and maintain performance differentiators like aerodynamics, suspensions and PU performance. However, we believe areas not relevant to fans need to be standardised.

Governance
• A simple and streamline structure between the teams, the FIA and Formula 1.
la estaba esperndo ,,,
Albert Fabrega ES


@AlbertFabrega
9 minil y a 9 minutes
Lo q propone Liberty:
Motores: Híbridos, + simples, baratos, + ruido y - penalizaciones
Costes: Reducción costes, piezas comunes, límite presupuesto 150M?, bonus + equilibrados para equipos y motoristas,
Carreras: + importancia d piloto, coches con ID propia
Gobernanza: +simple
3 réponses 23 Retweets 32 j'aime
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https://twitter.com/AlbertFabrega/status...2448031744
Con el limite de presupuesto y este punto:
Carreras: + importancia d piloto, coches con ID propia

me temo que algunos pilotos se van a hacer caquita. Otros en cambio estarán contentos.
Adivinad quien es quien.....
conny ehrenberg
‏ @CONNYloveFI
37s37 seconds ago

Motor 2021: un V6 turbo de 1.6 litros sin MGU-H, pero con un MGU-K más potente. La velocidad a la que el motor alcanza la potencia máxima debe aumentarse en 3.000 / min. El límite de combustible se afloja. Baterías y turbocompresores unitarios.
#AMuS