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Hilo OFICIAL PRETEMPORADA F1 2017
Pues desde luego esa no es la impresión que me dá.
Más bien al contrario, ya veremos que ocurre este año y si es tan buen chico.
Hay más que lo del baño en el avión, enrike hu fr y que me parece interesante de Max.

Otra: ¿Dónde han estado de vacaciones los pilotos de la F1? http://blogs.20minutos.es/formula-1-alonso/

Aviso algo gente...: Yo no soy un gran conocedor de técnicas que tienen que ver con la F1, pero sí me interesa, y mucho, que haya novedades en la pretemporada, y hago lo que puedo "colocando lo que me parece" que pudiera resultar interesante. PERO, si a alguien le resulta molesto que lo haga, dejaré de hacerlo y me transformaré en uno de los tantos que solo leen y no participan, sin ofenderme, por supuesto. Solo quiero que el foro sea lo más vívo posible.
SmileBig Grin
(11-01-2017, 15:01)AntonioLuis escribió: Hay más que lo del baño en el avión, enrike hu fr y que me parece interesante de Max.

Otra: ¿Dónde han estado de vacaciones los pilotos de la F1?      http://blogs.20minutos.es/formula-1-alonso/

Aviso algo gente...: Yo no soy un gran conocedor de técnicas que tienen que ver con la F1, pero sí me interesa, y mucho, que haya novedades en la pretemporada, y hago lo que puedo "colocando lo que me parece" que pudiera resultar interesante. PERO, si a alguien le resulta molesto que lo haga, dejaré de hacerlo y me transformaré en uno de los tantos que solo leen y no participan, sin ofenderme, por supuesto. Solo quiero que el foro sea lo más vívo posible.

me parece interesante todo y en pre-temporada aparecen muchas  "cronicas inesperadas" ,, solo espero que no te haya molestado mi comentario sobre el joven Max ,,para mi sobrecalorado pero es solo mi opinion ,,   Wink
Te soy sincero enrike hu fr, me resultó un poco molesto tu comentario, tal vez algo burlista, pero es lo que hay, no hay más novedades, y entre no tener nada, prefiero que aunque más no sea, leamos datos que, aunque irrelevantes, pero que hacen al enriquecimiento de nuestros "conocimientos" sobre este mundillo de la F1 y sus miembros. No siempre hay bocados sabrosos de información para degustar, ni temas para debatir, pero creo que aunque poco, mucho se hace relevante a la hora de escasés de noticias y matar el aburrimiento y la ansiedad. ¿No te parece?
SmileBig Grin
(11-01-2017, 15:49)AntonioLuis escribió: Te soy sincero enrike hu fr, me resultó un poco molesto tu comentario, tal vez algo burlista, pero es lo que hay, no hay más novedades, y entre no tener nada, prefiero que aunque más no sea, leamos datos que, aunque irrelevantes, pero que hacen al enriquecimiento de nuestros "conocimientos" sobre este mundillo de la F1 y sus miembros.  No siempre hay bocados sabrosos de información para degustar, ni temas para debatir, pero creo que aunque poco, mucho se hace relevante a la hora de escasés de noticias y matar el aburrimiento y la ansiedad. ¿No te parece?

pues lo siento mucho ,,no era mi intencion ,y era una respuesta al articulo en si mismo y no ha quien lo pone en el foro ,,màs bien es del Jonathan  Noble  de quien me "burlaba" ,,lo dicho ,,creo que no se repetirà màs de mi parte ,, despues  pues pienso que aqui de lo que se trata es de "mirar" un poco todo y dar nuestro juicio personal ,, puede que mi tono no fuera el adecuado ,pero en el fondo es lo que pienso ,,me parece riddiculo ,pero el articulo en si mismo ,para nada es una critica hacia ti que lo pones para que todos los lean ,,, espero que todo esté aclarado y a seguir ,,,  !!!!!
(11-01-2017, 15:49)AntonioLuis escribió: Te soy sincero enrike hu fr, me resultó un poco molesto tu comentario, tal vez algo burlista, pero es lo que hay, no hay más novedades, y entre no tener nada, prefiero que aunque más no sea, leamos datos que, aunque irrelevantes, pero que hacen al enriquecimiento de nuestros "conocimientos" sobre este mundillo de la F1 y sus miembros. No siempre hay bocados sabrosos de información para degustar, ni temas para debatir, pero creo que aunque poco, mucho se hace relevante a la hora de escasés de noticias y matar el aburrimiento y la ansiedad. ¿No te parece?

Es que Enrike es así, si nos lees sabrás que él es así de bromista.
No te lo tomes a mal Wink

Y por mi parte, sigue poniendo enlaces de pretemporadas, algunos obviamente no contarán mucho y otros sí... a mi por ejemplo me hizo gracias el vídeo de Ricciardo y Verstappen aburridos xD
"Yo sigo pensando que el mejor piloto, el más completo, el único del que se esperan cosas que de los demás jamás se pensaría es Alonso." - Emerson Fittipaldi.
(11-01-2017, 15:01)AntonioLuis escribió: Hay más que lo del baño en el avión, enrike hu fr y que me parece interesante de Max.

Otra: ¿Dónde han estado de vacaciones los pilotos de la F1? http://blogs.20minutos.es/formula-1-alonso/

Aviso algo gente...: Yo no soy un gran conocedor de técnicas que tienen que ver con la F1, pero sí me interesa, y mucho, que haya novedades en la pretemporada, y hago lo que puedo "colocando lo que me parece" que pudiera resultar interesante. PERO, si a alguien le resulta molesto que lo haga, dejaré de hacerlo y me transformaré en uno de los tantos que solo leen y no participan, sin ofenderme, por supuesto. Solo quiero que el foro sea lo más vívo posible.
Se agradece, y mucho, tu participación e interés AntonioLuis.

De hecho, muchas gracias por echar una mano tirando del carro estos días!!

#orgulloALO

"Cuando era niño, soñaba con coches, con olor a gasolina, con viento en la cara, trofeos."
¤ Fernando Alonso ¤



(11-01-2017, 15:49)AntonioLuis escribió: Te soy sincero enrike hu fr, me resultó un poco molesto tu comentario, tal vez algo burlista, pero es lo que hay, no hay más novedades, y entre no tener nada, prefiero que aunque más no sea, leamos datos que, aunque irrelevantes, pero que hacen al enriquecimiento de nuestros "conocimientos" sobre este mundillo de la F1 y sus miembros.  No siempre hay bocados sabrosos de información para degustar, ni temas para debatir, pero creo que aunque poco, mucho se hace relevante a la hora de escasés de noticias y matar el aburrimiento y la ansiedad. ¿No te parece?

AntonioLuis básicamente a Enrique no le hagas mucho caso...

Mejor dicho no le hagas nada de caso..
F1 | GP DE MÉXICO
Verstappen, sancionado: "Vettel debería volver al colegio"

http://motor.as.com/motor/2016/10/30/for...=resrelart

F1 | GP DE MÉXICO
Wolff reprende a Verstappen: "No puedes golpear así al líder"

http://motor.as.com/motor/2016/10/31/for...=resrelart

Inicio » Fórmula 1 » Noticias
Button vapulea a los 'desesperados' nuevos pilotos de F1
Para Jenson estos jóvenes están demasiado apremiados en su pilotaje

http://www.caranddriverthef1.com/formula...-f1?page=6


Villeneuve a Verstappen: "Cálmate o matarás a alguien"
El expiloto de F1 critica duramente al piloto de Red Bull y cree que lo de Spa fue intolerable
Culpa a la FIA: "Le están protegiendo; lo de Kimi y luego Vettel en la recta es inaceptable"

http://www.laf1.es/noticias/villeneuve-v...ien-924226

GP Australia F1 2016Nervioso toda la carrera
Verstappen embiste a Sainz y critica la estrategia de Toro Rosso
"Patiné y choqué con Carlos", explicó el holandés, que pidió a gritos por radio que Sainz le dejara pasar. "He hecho todo lo que he podido, iba al límite", dijo el español.

http://www.marca.com/motor/formula1/gp-a...b4687.html

La F1 se hartó de la insolencia de Max Verstappen, su piloto más joven
AUTOMOVILISMO 31 Ago 2016

http://www.vanguardia.com.mx/articulo/la...-mas-joven

P Bélgica F1 2016El piloto de Red Bull se defiende tras el incidente en Spa
Verstappen no se corta: "Raikkonen y Vettel deberían estar avergonzados"
MARCA presenció en primera fila el choque entre los 3 pilotos

Max, en el ojo del huracán

Niki Lauda asegura que "necesita un psiquiatra si cree que Kimi tuvo la culpa"

http://www.marca.com/motor/formula1/gp-b...b45a9.html

FÓRMULA 1 GP DA ALEMANHA ÚLTIMAS NOTÍCIAS
Perez critica atuação de Verstappen em duelo com Kimi

http://br.motorsport.com/f1/news/perez-c...mi-802987/



bueno pues los hay que ven las acciones del Niño Prodigio de una manera y despues otros que las vemos de otras ,,es solo eso  ,,
cuantos errores lleva en su corta carrera ,,, fué superior a Carlos ,,,???? ,,pues eso ,, cuando lo demuestre en pista chapeau ,,mientras tanto no deja de ser un piloto que cuenta con las bendiciones de quienes le permitieron correr con 17 años para despues cambiar la norma y ponerlo con 18 minimo ,,osea record de precocidad concedido a vida ,,,,
Lo último traducido por muramasa de autosport..... 

Entrevista a Hasegawa actual. 

2017.01.10
https://sportiva.shueisha.co.jp/clm/mot ... 017_split/


----- How is the PU development for 2017 going on?
2017 PU has changed a lot from the prev units both concept wise and packaging wise. I'm convinced that what we are doing is correct, but we are experiencing difficulties and it hasnt been completed yet. That it's not finished yet at this point is considerably severe, and we as a whole team are feeling pressure too.
However, compared to 2016 where we didnt know what to do and had no idea what we should do, now at least we believe it will be quite competitive if what we are trying to make now can be completed, so the rest is about whether we can make it in time or not.

―― 2017年シーズンに向けて、まずパワーユニットの開発状況はいかがでしょうか?
「2017年のパワーユニットは、コンセプトもパッケージも昨年までとは大きく変化しています。やっていることは正しいと確信していますが、なかなか苦労していてまだ完成していません。この時期に完成していないというのは相当厳しいですし、チーム全体としてもプレッシャーを感じています。
 ただ、少なくともやるべきことがわからなくて、どうすればいいかわからなかった2016年に比べれば、我々が今、作ろうとしているものが完成すれば、かなり競争力の高いものができると思っていますし、あとはそれがちゃんと開幕に間に合うかどうかということです」

------- Regarding chassis as well, you were forced to struggle due to correlation errors in simulation etc last year, but is 2017 machine alright?
As a matter of fact, I have no idea (laughs). But I trust the team in McLaren, and think it will be solid at least. As for sudden huge improvement at the timing of big reg change like this year, RBR is a concern among others (laughs). Mclaren is solid for good and bad, so I dont think they will fail big time, but at the same time sth like "it's suddenly got better a lot!" wont happen either, I imagine.

―― 車体のほうも昨年はシミュレーションの誤差などが原因で苦戦を強いられましたが、2017年型マシンは大丈夫でしょうか?
「事実として、わからないです(苦笑)。ただ僕は、マクラーレンというチームを信頼していますし、堅実にはできてくるんじゃないかとは思っています。レギュレーションが大きく変わる今年のようなときに、どえらくよくなっちゃうというのは、レッドブルなんかが心配ですね(苦笑)。マクラーレンはよくも悪くも堅実ですから、大きく外すということはないと思っていますけど、『思ったより、どえらくよくなっちゃったよ!』っていうこともないのかなぁと思います」


------- Regarding the PU development, since when have you started development work for 2017?
To be frank, we knew we wouldn't be able to catch up Mercedes at the early stage already. We identified that we ought to review framework of ICE fundamentally in order to surpass them.
Therefore, you have to start the preparation process for 2017 from early stage, so we've initiated the project with detached task force in post holiday period in May last year already (which is like 10th May). I also thought we might want to shift focus towards that earlier, but it is also necessary to leave result steadily race by race in front of you, that's what we are competing for, so finding appropriate balance/proportion b/w the two was very difficult.

―― パワーユニットの開発については、いつごろから2017年型の開発を進めてきたのですか?
「正直言うと、2016年にメルセデスAMGには追いつけないなというのは早い段階でわかっていました。もっと抜本的にICE(内燃機関エンジン)の骨格から見直して凌駕するものにしなければならないことがわかったからです。
 ですから、来季に向けた仕込みは早い段階から進めなければならないということで、昨年5月の連休明けには2017年に向けて別動チームでの作業をスタートしていました。もっと早くそちらに(開発リソースの主眼を)シフトしなきゃいけないなと思ったんですが、目の前の1戦1戦で確実に結果を出すことも必要ですし、そのために我々は戦っているわけですから。そのバランスは非常に難しかったですね」


--------- You didnt reach an idea of stopping 2016 development quickly and focusing on 2017, like Renault?
hmm, why did I not do that way... If you gave up on 2016 completely, that might have been one possible approach to take for sure, but that's disrespectful to drivers, discourteous to fans who are watching/cheering us, also it's important to give it your best in the race one by one in front of you too. For us we sure have different perspective/conception like technology evolution and development from the longer tem point of view, but drivers are fighting with their lives at stakes, so we are responsible for introducing what's best at the point at least, I reckon.
―― ルノーのように2016年型の開発は早々に打ち切って、2017年型に集中しようという考え方にはならなかった?
「う~ん、なんでそうしなかったのか……。本当に2016年を完全に捨ててしまえばそういう考え方もあったのかもしれませんけど、それはドライバーたちに失礼ですし、見てくださっている方にも失礼ですし、目の前の1戦1戦でベストを尽くすことも重要だと思います。僕らにとっては、技術進化とか長期スパンで見た開発という考え方もありますけど、ドライバーは命をかけて戦っているわけですし、我々としても、少なくともその時点でのベストなものを投入する責任があると思っています」

--------- As you explained while ago, fundamentally different technologies like semi-HCCI is necessary in order to catch up with Merc and Ferrari, right?
I think so. I cannot disclose what sort of technology in specifics yet, but we have researched and considered all those new technologies being talked about publicly. Last May, we discussed possibility of "why not put 2017 development at the core and introduce what can be used for 2016 from there", but we reached the conclusion that we wouldn't be able to make it in time that way.
―― 先ほどおっしゃったように、2017年にメルセデスAMGやフェラーリに追いつくためにはセミHCCI(予混合圧縮着火)のような抜本的に異なる技術が必要ということですよね?
「そう思います。具体的にどんな技術かということはまだ申し上げられませんけど、世間で言われているような新技術は、すべて実際に研究検討しました。昨年5月の連休明けには『2017年用の開発を中心にして、そこから使えるものを2016年型に投入しようよ』という話もしたのですが、さすがにそれはとても間に合わないという判断に至りました」


--------- as an organization, do you think you are getting ready for challenging the top?
Still long way to go. As for what we are not able to do, the issue of time restraints that we were late for the start was the most significant. Therefore, I didst think like we are lacking sth fundamental as a team, so it's about whether or not we possess the capability to recover and compensate the time handicap, and how we can achieve that quickly, that was the question. It's not that you are inappropriate/insufficient as an F1 team, but rather, elements like technology, human resource, time and budget are still far from enough in order to break through this situation/limitation.

―― チーム組織としては、トップに挑戦するための準備は整ってきているとお考えですか?
「まだまだです。我々ができていないところというのは、(他メーカーに比べて開発の)スタートが遅かったという時間的な問題が一番大きかったんです。ですから、チームとして根本的に何かが足りないとかいうふうには思わなかったし、時間が足りないのをキャッチアップできる力があるかどうかということ、そしていかに速くそれをできるかということが問題でした。F1チームとして適切ではないということではなくて、この(準備期間の短さゆえに後れを取っているという)状況を打開するためには、技術もそうですし、人もそうですし、時間も予算もまだまだ足りないということです」

--------- You have capability/potential itself for that as an organization, but you need something extraordinary in order to catch up in the limited timeframe, right?
That's correct. That's what's difficult about it. Of course sky is the limit if you start demanding, but time, budget, staff....maybe a genius is what I want the most (laughs). We are conducting development at a pace faster than ordinary, also certainly the speed of our progress is faster than that of Merc's, I reckon. I hear that they had been developing for like 4 years prior to entering 2014. But we have to overtake this gap in a breath, so you need someone like this (mimicking Usain Bolt) in order for that.
The gap is closing gradually, and while I'm pleased with fans comment of "it's getting better isn't it", we've got to join the battlefield front after all. Otherwise there is no point in doing. We must be faster by 2 sec in order for that. That's how F1 is like...It would be severe if we continued plodding it steadily like this, I think.

―― 組織としてはその力はあるけど、限られた時間のなかで追いつくためには、何か大きなものが必要ということですね。
「そうですね、それが苦しいところですね。もちろん、言い出したらキリがないんですが、時間も予算も人も……天才が一番ほしいかな(苦笑)。我々は普通のスピード以上の速さで開発をしていますし、メルセデスAMGよりも明らかに進化の速度は速いと思います。彼らは2014年を迎える前に4年間なり開発していたと聞いています。しかしこの差を一気に抜き去らなきゃいけないわけで、そのためにはこういう人(ウサイン・ボルトの真似をする)が必要ですよ。
 ジワジワと差は縮まっているし、『よくなってきてるよね』というみなさんからの声はうれしいですけど、やっぱり戦える場に行かないと。そうじゃなきゃ、やっている意味がありませんから。そのためにはまだ2秒速くならなきゃいけない。そういう世界ですからね……。このままコツコツやっていたんじゃ、厳しいなと思いますよ」


------- You said it's hard to imagine that the car will be suddenly better dramatically, but then, this year (2016)'s target was regular Q3, so realistic target for next year (2017) will be podium?
Right, we should aim at that I think. At this very stage I can no way declare "we can get podium", but we are putting up that level as a target.

―― マシンがいきなり飛び抜けてよくなることは想像しにくいということでしたが、そうなると、今季がQ3のレギュラー定着でしたから、来季の現実的な目標としては表彰台というところになるのでしょうか。
「そうですね、そこを狙うべきだと思います。今の段階で『表彰台を獲れます』とはとても言えませんけど、そのレベルを目標として掲げています」


---- Realistically speaking, is it hard to catch up with Merc all of a sudden?
No, I don't think it's like that. However, what's uncertain the most is how much they will be advancing. Regarding PU, I think we can catch up with them as long as what's in development right now goes well. But, if they make bigger progress from current level beyond estimation, the gap will widen again, so.
In 2016 Merc alone was too predominant, to the extend that they finished the race at 1-2 irrespective of quali/grid position. Ferrari and RBR too, they had no worry of being threatened by others as long as running normally, so top 3 was head and shoulders above the rest. You've got to resolve that situation, otherwise it's boring (laughs).
But I suppose the gap should shrink there, and I think we must make the gap such that it would be not easy for them to recover once make a mistake even if it's one of top 3 teams. But you cannot know what it will be until you take the lid off, and it's more difficult than usual to make prediction for 2017 (laughs)

―― 現実的に考えると、いきなりメルセデスAMGに追いつくというのは難しいのでしょうか?
「いや、そんなことはないと思います。ただ、一番わからないのは、彼らがどのくらい進化してくるかということです。PU(パワーユニット)に関して言えば、今開発しているものがちゃんとうまくいけば、彼らに追いつけると思います。ただ、彼らが今のレベルから想定以上に大きく進化してしまうと、また差が広がってしまいますから。
 2016年はメルセデスAMGだけが飛び抜け過ぎていて、予選(グリッド)でどこにいたって決勝はワンツーフィニッシュという状況でした。フェラーリやレッドブルも普通に走っていれば他に食われることはなくて、3強チームだけが大きく先行していました。その状況はなんとか打開しないと、つまらないですよね(苦笑)。
 ただ、そこの差は縮まると思いますし、3強チームであってもひとつ失敗をすれば、挽回することはそう簡単ではないというくらいの差にはしていかないといけないと思っています。こればかりはフタを開けてみなければわかりませんし、2017年は例年以上に予想が難しいですよね」


----- Fans as well, they'd like to see overwhelming speed and strength like in 2nd activity phase (80s/90s) and have this sense of "Honda is awesome after all", I imagine.
Yes, I think that way as well, and I'd like to show that. But in the 2nd period too, it wasn't that we won in F1 from the beginning, but accumulated one by one taking a lot of time and starting from F2. We had a lot of preparation period compared to other makers.
Meanwhile we as of now are not yet at the stage where we can say "this way there is absolutely no chance we get beaten". As the saying goes, "you can win by luck but there is always good reason when you lose", so you must crush the reasons for losing, and there are still hefty amount of reasons to lose in both PU and chassis. If those reasons for defeat disappear altogether, you can win.

―― ファンの人たちとしても、第2期の時のような圧倒的な速さと強さで、『ホンダってやっぱりすごいよね』っていうのを見たいんだと思うんですよね。

「はい、僕もそう思いますし、それをお見せしたいと思っています。でも、第2期のときだってF1でいきなり勝ったわけではなくて、F2から始めてすごく時間をかけて積み重ねていったんですね。他社に対して圧倒的な準備期間があったんです。
 逆に今の我々はまだ、『これなら絶対に負けないよね』と言える段階ではない。『勝つのはたまたま勝つことはあっても、負けるには負ける理由がある』ってよく言うんですけど、その負ける理由を潰していかなければならないし、PUも車体もまだまだ負ける理由はいっぱいあるんです(苦笑)。その負ける理由が全部なくなれば勝てますよ」

----------- You explained that it's essential to get back the shortage of time as soon as possible, so where do you Hasegawa-san set/see the target for that?
I'm not seeing it at all yet (laughs). You cannot see the 6th station post unless you go to 5th station (half way to the summit of mountain) first, you cannot see 7th station unless you go to 6th station first, so.

―― 遅れている時間を少しでも早く取り戻すことが必要だというお話でしたが、長谷川さんのなかで今、その目標はどのあたりに見えていますか?
「いや、まだ全然見えてないですよ(苦笑)。五合目に行かないと六合目は見えないし、六合目に行かないと七合目は見えないものですから」


---- At the moment which station you are at?
Currently at about 5th station, I think (laughs)
―― 今は何合目くらいなんですか?
「今はまだ、五合目くらいじゃないですかね(苦笑)」


------- Looking forward to seeing you standing on top
Indeed so. We must stand on the summit. Claiming the final/ultimate target is easy, champion. No need to hide that at all.
At this moment I'm feeling we are supported by all the fans, and receiving warm words of "well, you are making good fight" by sharing process of growth and evolution, but if it continued this for 5 more years, 10 more years, then we'd get told off like "you xxxx, cut it out", so (laughs). We've got to do it before it turns out to be like that, I think.

―― 山頂に立つのが楽しみです。
「本当ですね。山頂に立たないと。最終目標を申し上げるのは簡単ですよね、チャンピオンです。それを隠す必要はないですから。
 今の段階ではファンのみなさんに応援していただいていると感じていますし、成長と進化の過程を共有して、『まぁ、がんばっているよね』と言っていただいていると感じていますが、これが5年10年続いたら、さすがに『お前ら、いい加減にしろよ』って言われちゃいますからね(苦笑)。そうなる前にはなんとかしないといけないと思っています」



Lo de rojo a miedito..... que todavía no tienen la PU acabada y que se están encontrando problemas.

Lo de azul , da una idea clara de como se encontró el hasegawa el equipo en 2016,.....ni putha idea de por donde iban.......

Lo de verde, que empezaron el 10 de mayo con esta PU,.......para mi gusto muy tarde......

Lo de violeta es esperanzador.....Si consiguen hacer funcionar lo que tienen, pueden alcanzar a Mercedes.....pero si Mercedes mejora más de lo estimado, pues no. Pero de eso se deduce que la PU está proyectada para ser mejor que la de Mercedes de 2016. 

Ojalá no nos defrauden otra vez.......

Pero cada vez tengo más claro que si este japo hubiese estado desde el principio, ya en 2016 la PU hubiese sido competitiva.

Hay muchas más cosas interesantes en el artículo, pero yo sufro del mismo mal que Honda,....me falta tiempo.

Que otros lo desmenucen más. Big Grin Wink
Todo al AMR24. 


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