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Hilo OFICIAL TEMPORADA F1 2015
(26-11-2015, 14:13)cpp2808 escribió:
(26-11-2015, 13:55)FastFAD escribió:
(26-11-2015, 13:45)joaquinhrndz escribió: Buenos días compañeros!

Tengo varias dudas que seguro que sabréis responder.

¿Gastamos todos los tokens? (Creo recordar que sí)
¿Nos queda algún kilómetro por gastar en filming days este año? (Se que se ha hecho alguno pero no si se han usado todos)

Digo esto a raíz de que he leído que Ferrari ha gastado los 4 tokens pero solo los ha presentado en papel, por si Honda tiene algún chance para ganar más modificaciones de cara al año próximo.
Y lo de los filming days por si pueden ir probando cosillas, con los día que quedaran y así aprovecharlos, antes de llegar a los test.

Filming days no lo tengo claro, pero me suena que han hecho los 2 que pueden. En cuanto a tokens, se han gastado todos, pero aunque no hubiera sido así, no hubieran podido ser aprovechados para 2016 puesto que no se acumulan. Si no los gastas, los pierdes.

Pero aunque no hayas puesto tokens en la Pu de este año, si los tienes diseñados y aunque no estén probados los puedes cambiar igual para el próximo año.

No se si la pregunta es esa, pero no podías "ahorrar" los tokens de este año para el que viene.
Tenías que gastarlos y, en efecto, Honda ha gastado los 9 que tenía para este año.

#orgulloALO

"Cuando era niño, soñaba con coches, con olor a gasolina, con viento en la cara, trofeos."
¤ Fernando Alonso ¤



MALDONADO CREE QUE PODRÍA BATIR A HAMILTON CON EL MISMO COCHE

http://formula1.autobild.es/noticias/mal...cedes-6367



"Acabaría por delante de él en la 1ª carrera, y luego tendríamos 18 abandonos consecutivos por accidente. Y listo."  








modo troll on.

#orgulloALO

"Cuando era niño, soñaba con coches, con olor a gasolina, con viento en la cara, trofeos."
¤ Fernando Alonso ¤



Volviendo al tema 'tokens gastados'....me estoy dando cuenta que Renault aún no ha gastado todos los tokens que tenía disponibles para este año.

Tenían 12 y que yo sepa solo han gastado 7.

Y en principio no tienen previsto gastar nada para Abu Dhabi, así que por normativa los tienen que gastar, y si quieren probarlo tendrá que ser en un banco de pruebas. Pero no los pueden acumular para el año que viene.

#orgulloALO

"Cuando era niño, soñaba con coches, con olor a gasolina, con viento en la cara, trofeos."
¤ Fernando Alonso ¤



(26-11-2015, 14:41)payoloco escribió: MALDONADO CREE QUE PODRÍA BATIR A HAMILTON CON EL MISMO COCHE

http://formula1.autobild.es/noticias/mal...cedes-6367



"Acabaría por delante de él en la 1ª carrera, y luego tendríamos 18 abandonos consecutivos por accidente. Y listo."  








modo troll on.

¿Y quien sería el culpable de los accidentes? Porque si hablamos de sacar a coches de la pista, hacer "eses" en plena recta para que no te adelanten, pasadas de freandas varias, toques de atención de "por esta vez pase pero al próximo lo crujo", en eso el Luisma no tiene rival, pero claro ya se sabe "unos tiene la fama y otros cardan la lana".

Luego nos quejamos porque no se valora a Fernando por ser español.
"Al final todo va a salir bien. Y sino ha salido bien es que todavia no es el final"

"Cuando un verdadero genio aparece en el mundo, lo reconoceréis por este signo: todos los necios se conjuran contra él" Jonathan Swift.
http://www.elcomercio.es/deportes/motor/...19-rc.html


No sé si lo habéis visto, pero es de traca.

ECCLESTONE dejando mal, como adelantamos era justo, a los de las MOTOS...

Siempre hay un roto para un descosido.

FUERZA Y HONOR
Fernando Alonso has no regrets about move from Ferrari to McLaren

Spaniard still believes McLaren-Honda can be 2016 frontrunners

By Pete Gill
Last Updated: 26/11/15 12:24pm

http://www.skysports.com/f1/news/24184/1...to-mclaren


[Imagen: hamilton-alonso-conclusions_3381356.jpg?20151126115338]


Fernando Alonso insists he has no regrets about leaving Ferrari for McLaren because he is still convinced that his new team will be the F1 outfit to dethrone reigning world champions Mercedes.

Despite enduring a trouble-filled campaign, in which his new car has neither been reliable nor fast, Alonso says his career has moved forward since leaving the Scuderia twelve months ago.


"It's been a tough year and a difficult season for us but it has been a step forward in my career. I had five fantastic seasons at Ferrari but l finished second and l needed a new motivation and a new project which l could trust and which would be the only way to become champion again.



"I have learnt so much and l enjoy working with McLaren, and with Honda with the Japanese discipline. I am very, very happy and looking forward to next year being a little bit easier in terms of results."

Alonso signed a three-year deal with McLaren when he rejoined the team but has been forced to watch from afar this year while his replacement at Ferrari, Sebastian Vettel, has secured three victories during an impressive campaign.

The Spaniard, who last won the world championship nearly a decade ago, has previously insisted that he is "100 per cent" sure McLaren will boast a "top car" in 2016 but admits there is no guarantee that next season will see the fallen superpowers return to the front.

[Imagen: alonso-hamilton-f1_3381359.jpg?20151126115838]
The best of enemies: But could Alonso challenge Hamilton and Ferrari in 2016?

"There is a question mark against where McLaren-Honda can be next year," Alonso conceded. "There are a lot of expectations in the team and l think for 2016 the main goal is to come back to where we belong, fighting for top positions. I don't know if that means fighting for the world championship, fighting for victories or just fighting for podiums. That is difficult to know in a complex sport like Formula 1. I have seen all the things the team have done in the last couple of months and l am confident it will be a completely different season next year. I am happy with the progress."


Barring a sudden upturn in form, McLaren are poised to finish the season with only minnows Manor, who are yet to score a point, below them in the Constructors' Championship. Eighth-placed Sauber hold just nine more points, but, in a telling admission about McLaren's lack of competitiveness, Alonso has conceded that even such a modest target will almost certainly be beyond McLaren's capabilities this weekend.

"It is unlikely - we have only scored points three or four times so to score as many as ten in the final race will be very difficult. Our minds are on next year's project and probably half of the car will be next year's parts or next year's philosophy. We are not too worried about beating Sauber or not."


It has, though, been speculated that McLaren stand to suffer a £50m budget shortfall as punishment for their fall from grace into the land of the backmarkers. The exact difference in prize money between finishing ninth and eighth in the Constructors' Championship is unknown but thought to be in the region of £10m.


Muy atentos todos a lo que montan en el coche este fin de semana.

#orgulloALO

"Cuando era niño, soñaba con coches, con olor a gasolina, con viento en la cara, trofeos."
¤ Fernando Alonso ¤



(26-11-2015, 15:21)payoloco escribió: Fernando Alonso has no regrets about move from Ferrari to McLaren

Spaniard still believes McLaren-Honda can be 2016 frontrunners

By Pete Gill
Last Updated: 26/11/15 12:24pm

http://www.skysports.com/f1/news/24184/1...to-mclaren


[Imagen: hamilton-alonso-conclusions_3381356.jpg?20151126115338]


Fernando Alonso insists he has no regrets about leaving Ferrari for McLaren because he is still convinced that his new team will be the F1 outfit to dethrone reigning world champions Mercedes.

Despite enduring a trouble-filled campaign, in which his new car has neither been reliable nor fast, Alonso says his career has moved forward since leaving the Scuderia twelve months ago.


"It's been a tough year and a difficult season for us but it has been a step forward in my career. I had five fantastic seasons at Ferrari but l finished second and l needed a new motivation and a new project which l could trust and which would be the only way to become champion again.



"I have learnt so much and l enjoy working with McLaren, and with Honda with the Japanese discipline. I am very, very happy and looking forward to next year being a little bit easier in terms of results."

Alonso signed a three-year deal with McLaren when he rejoined the team but has been forced to watch from afar this year while his replacement at Ferrari, Sebastian Vettel, has secured three victories during an impressive campaign.

The Spaniard, who last won the world championship nearly a decade ago, has previously insisted that he is "100 per cent" sure McLaren will boast a "top car" in 2016 but admits there is no guarantee that next season will see the fallen superpowers return to the front.

[Imagen: alonso-hamilton-f1_3381359.jpg?20151126115838]
The best of enemies: But could Alonso challenge Hamilton and Ferrari in 2016?

"There is a question mark against where McLaren-Honda can be next year," Alonso conceded. "There are a lot of expectations in the team and l think for 2016 the main goal is to come back to where we belong, fighting for top positions. I don't know if that means fighting for the world championship, fighting for victories or just fighting for podiums. That is difficult to know in a complex sport like Formula 1. I have seen all the things the team have done in the last couple of months and l am confident it will be a completely different season next year. I am happy with the progress."


Barring a sudden upturn in form, McLaren are poised to finish the season with only minnows Manor, who are yet to score a point, below them in the Constructors' Championship. Eighth-placed Sauber hold just nine more points, but, in a telling admission about McLaren's lack of competitiveness, Alonso has conceded that even such a modest target will almost certainly be beyond McLaren's capabilities this weekend.

"It is unlikely - we have only scored points three or four times so to score as many as ten in the final race will be very difficult. Our minds are on next year's project and probably half of the car will be next year's parts or next year's philosophy. We are not too worried about beating Sauber or not."


It has, though, been speculated that McLaren stand to suffer a £50m budget shortfall as punishment for their fall from grace into the land of the backmarkers. The exact difference in prize money between finishing ninth and eighth in the Constructors' Championship is unknown but thought to be in the region of £10m.


Muy atentos todos a lo que montan en el coche este fin de semana.

Yo apuesto a una parrilla para que FERNANDO en lugar de quedarse en la silla tomando el sol, pueda hacerse una buena barbacoa... La carne ROXA DE ASTURIAS por supuesto.

Calla Payo... calla que llevamos un año montando cosas "excepcionales"...
Y si tuvieran algo no iban a ser tan lerdos como para ponerlo ahora y que se lo copiaran.

FUERZA Y HONOR
(26-11-2015, 14:48)payoloco escribió: Volviendo al tema 'tokens gastados'....me estoy dando cuenta que Renault aún no ha gastado todos los tokens que tenía disponibles para este año.

Tenían 12 y que yo sepa solo han gastado 7.

Y en principio no tienen previsto gastar nada para Abu Dhabi, así que por normativa los tienen que gastar, y si quieren probarlo tendrá que ser en un banco de pruebas. Pero no los pueden acumular para el año que viene.

Pero aunque no los pongas en el coche, mientras los tengas diseñados y probados en el banco de pruebas los puedes poner en el motor del 2016. Y esos tokens no se pierden,
(26-11-2015, 16:30)cpp2808 escribió:
(26-11-2015, 14:48)payoloco escribió: Volviendo al tema 'tokens gastados'....me estoy dando cuenta que Renault aún no ha gastado todos los tokens que tenía disponibles para este año.

Tenían 12 y que yo sepa solo han gastado 7.

Y en principio no tienen previsto gastar nada para Abu Dhabi, así que por normativa los tienen que gastar, y si quieren probarlo tendrá que ser en un banco de pruebas. Pero no los pueden acumular para el año que viene.

Pero aunque no los pongas en el coche, mientras los tengas diseñados y probados en el banco de pruebas los puedes poner en el motor del 2016. Y esos tokens no se pierden,

Sí, creo que eso es así. Pero supongo que la FIA te lo tendrá que aprobar antes de que acabe el mundial.
(26-11-2015, 16:56)FastFAD escribió:
(26-11-2015, 16:30)cpp2808 escribió:
(26-11-2015, 14:48)payoloco escribió: Volviendo al tema 'tokens gastados'....me estoy dando cuenta que Renault aún no ha gastado todos los tokens que tenía disponibles para este año.

Tenían 12 y que yo sepa solo han gastado 7.

Y en principio no tienen previsto gastar nada para Abu Dhabi, así que por normativa los tienen que gastar, y si quieren probarlo tendrá que ser en un banco de pruebas. Pero no los pueden acumular para el año que viene.

Pero aunque no los pongas en el coche, mientras los tengas diseñados y probados en el banco de pruebas los puedes poner en el motor del 2016. Y esos tokens no se pierden,

Sí, creo que eso es así. Pero supongo que la FIA te lo tendrá que aprobar antes de que acabe el mundial.

no lo sé seguro, imagino que sí.


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