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C32
#21
Rubén Campos F1 ‏@RCR_F1

Imagen Comparativa de monoplazas #F1 presentados hasta el momento. #Ferrari #Mclaren #Lotus #Sauber #FuerzaIndigena

[Imagen: BCGzfovCIAAG-gg.jpg:large]
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#22
A mi me gusta el color, me parece bonito.
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#23
(02-02-2013, 16:31)Rubenchu escribió: Rubén Campos F1 ‏@RCR_F1

Imagen Comparativa de monoplazas #F1 presentados hasta el momento. #Ferrari #Mclaren #Lotus #Sauber #FuerzaIndigena

[Imagen: BCGzfovCIAAG-gg.jpg:large]

Hola Rubenchu, bonito montaje.

ME HE FIJADO EN DOS IMPORTANTES DETALLES...

Fijaros que el F138 es el que tiene la trasera mas estilizada, mas minimizada.

Fijaros que el F138 es EL UNICO al cual se le ven las dos ruedas traseras desde el lateral, quiero decir que la tapa del motor y del cambio termina mucho antes de llegar a esa zona, solo continua hacia atras la aleta de tiburon que tiene encima.

FIJAROS !!!!! Lo veis????

Lleven los escapes que lleve cada uno, de los dos tipos que hablais, creo que con cualquiera de las dos opciones de escapes, cobra mayor importancia aun esa trasera pequeña, porque ahi el F138 tiene muchisimo mas espacio libre para canalizar correctamente al difusor.

A ninguno de los demas se les ve la rueda del lado opuesto, simple y llanamente porque la tapa del motor termina mas hacia atras, quedando menos espacio libre en la trasera para canalizar aire.

INCLUSO EL LOTUS...que podemos pensar que cada dia es un clon mas cercano al RB, le termina la tapa del motor mucho mas atras.

Ayer ya me fije en este detalle en las primeras fotos, pero no habia comparado con las otras escuderias, gracias Rubenchu por este buen montaje.

LA OTRA DIFERENCIA...

La quilla inferior, o como se le llame, la pieza que desvia hacia los lados el aire que entra por debajo del morro. Fijaros la del F138, empieza casi dos palmos despues de la del Lotus, incluso la de casi todos los demas empieza mucho mas adelantada que el en Ferrari.

Viendo estas fotos, veo al Lotus muy diferente a los demas, y al Ferrari muy agresivo.

POR FAVOR, LOS QUE VEIS MAS QUE YO ESTAS COSAS, OPINAD.

Falta ver el RB, esta claro, pero llevando tambien mecanica Renault el Lotus, y viendo y sabiendo como y cuanto de importancia tiene esta mecanica en el tratamiento aerodinamico, no se decir ahora que en Lotus van muy diferentes a los demas coches. Veremos si van iguales a RB; o si van diferentes a Rb, con lo que podremos decir que se han equivocado.

Saludos.
Mi PS3 está estropeada. Felipe Massa es rápido...
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#24
http://www.autosport.com/news/report.php/id/105375

un accidente de checo Perez inspiro para el diseño del coche

Sauber C32 launch: Sergio Perez's Monaco crash inspired sidepods
By Andrew van Leeuwen and Edd Straw Saturday, February 2nd 2013, 13:35 GMT

The new Sauber C32's aggressive narrow sidepod packaging was inspired by Sergio Perez's accident in qualifying for the 2011 Monaco Grand Prix.

Chief designer Matt Morris revealed at Saturday's launch of Sauber's 2013 Formula 1 car that Perez's side-on impact with the wall at the chicane at just over 60mph made the team realise that it was possible to reduce the width of the sidepods by almost 50 per cent.

Despite such a drastic reduction in the size of the sidepods, Morris is certain the Sauber has not over-reached itself with the design, even though it took a long time to make the packaging possible.

"Checo had quite a bad accident in Monaco a few years ago and when we got the car back and we saw the sidepod all squashed in, we thought 'I wonder if we could do that?'" said Morris.

"The sidepods are a bold move, a bold design, but we are pretty confident.

"One of the huge challenges for us is in packaging all of the radiators and boxes. Like most things in Switzerland, we got it just in time!"

In addition to the aggressively-packaged sidepods, Sauber has also made some major changes to the braking system, which were tested but never raced last year, as well as lightening the chassis.

Other features, particularly at the front end of the car and the exhaust, are evolutions of the 2012 Sauber.

"We have a whole new braking system that we were developing last year," said Morris.

"In terms of the chassis, this is an area we've spent a lot of time and effort on to save weight. We've made some savings without compromising safety.

"The exhaust is not massively different to what we finished with last year, we just further enhanced it.

"The front wing is predominantly a carry-over from last year.

"One of the small regulation changes is an additional legality check on the front wing, so we've had to spend a lot of time changing the structure of the wing to be sure we pass that.

"That's something we spent a lot of time over the winter developing."

Morris added that Sauber planned to experiment with the passive DRS concept during pre-season testing.

"Passive DRS is allowed, so this is an area that we're looking at developing through the course of winter testing," he said.

Sauber C32 - full coverage:
Fernando es de otro planeta
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#25
Sauber launches new car and driver pairing: “Onwards and upwards”Posted on February 2, 2013
The Sauber team today unveiled its new car and two new drivers; Nico Hulkenberg and Esteban Gutierrez at a ceremony in Hinwil, Switzerland.

Sauber had a great year in 2012 and this will be an interesting year for them, with two new drivers to bed in, but a sound technical platform on which to build. Like other teams in the “squeezed middle” they will have to be careful to manage their limited resources, developing the 2013 car for a short while, but leaving enough capacity to make sure they produce a competitive car for 2014, when the rules will change significantly.

This is an expensive exercise and a team like Sauber will have to divert funds towards 2014 at the expense of 2013 as the year goes on. For this reason it is vital to start the season strongly and score points early on.

That said, Sauber have probably currently got the second best wind tunnel for F1 development, behind the Toyota tunnel. But of course they have their tunnel on site in Hinwil, which is a huge advantage. They also have a good CFD capability so aerodynamics-wise they are well placed to deliver a competive car.

Team principal Monisha Kaltenborn highlighted Hulkenberg’s ability to harvest points from most kind of situation as a real asset for the team and this will be particularly important with a rookie in the second car.

“Two thousand and twelve was a very successful year for us,” said Kaltenborn. “We not only moved up from seventh to sixth place in the constructors’ standings, but also improved our points total from 44 in 2011 to 126 last season. We have a strong platform in place now, on which we are aiming to build and continue our upward curve.”

The 21-year-old Dutchman Robin Frijns comes in as reserve driver, but it looks like his chances to get behind the wheel will be limited.

Sauber had one of the best cars last year and was a real innovator in the area of the exhausts and the rear of the car, with many teams copying their early season ideas.

Like many cars released this last week, the launch specification of the car seems to have strong carry over from last year and new ideas are perhaps being kept under wraps until the later test sessions, but for the technical specification of the new car, here is Mark Gillan’s analysis:


Firstly last year’s Sauber was one of the best cars at being able to manage tyre temperatures and had a particularly interesting rear drum geometry which helped ensure that the rear tyres were maintained at a consistently cool temperature.

They were ahead of the game on this matter, relative to most other Teams, and it will be interesting once the testing starts to see what changes they have made in this region – can only be seen with the wheel off, which we should see in testing.


The front wing is a complete carry over at present with its distinctively large flat outboard footplate.

The nose has been updated and whilst the upper step has been washed out, outboard, they have retained a dished centre and on the lower surface of the nose forward of this dished centre they have added a bulge, probably for more froward aerobalance but it will be interesting to see more detailed photographs in this area. The under nose turning vanes remain.

The front brake duct concept remains unchanged. The nose cameras remain in their traditional location on the nose.


The side pods and turning vanes are all new this year and the side pods have a more progressive intake which should provide a better feed to all portions of the radiators. The split turning vane concept from last year has been evolved to now have a single vane that links the floor to the top of the side pod with the addition of a secondary strengthening arm.



http://www.jamesallenonf1.com/2013/02/sa...d-upwards/
Fernando es de otro planeta
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#26
(02-02-2013, 19:31)XaviSbd escribió: [quote='Rubenchu' pid='206047' dateline='1359815471']


Hola Rubenchu, bonito montaje.

ME HE FIJADO EN DOS IMPORTANTES DETALLES...

Fijaros que el F138 es el que tiene la trasera mas estilizada, mas minimizada.

Fijaros que el F138 es EL UNICO al cual se le ven las dos ruedas traseras desde el lateral, quiero decir que la tapa del motor y del cambio termina mucho antes de llegar a esa zona, solo continua hacia atras la aleta de tiburon que tiene encima.

FIJAROS !!!!! Lo veis????

Lleven los escapes que lleve cada uno, de los dos tipos que hablais, creo que con cualquiera de las dos opciones de escapes, cobra mayor importancia aun esa trasera pequeña, porque ahi el F138 tiene muchisimo mas espacio libre para canalizar correctamente al difusor.

A ninguno de los demas se les ve la rueda del lado opuesto, simple y llanamente porque la tapa del motor termina mas hacia atras, quedando menos espacio libre en la trasera para canalizar aire.

INCLUSO EL LOTUS...que podemos pensar que cada dia es un clon mas cercano al RB, le termina la tapa del motor mucho mas atras.

Ayer ya me fije en este detalle en las primeras fotos, pero no habia comparado con las otras escuderias, gracias Rubenchu por este buen montaje.

LA OTRA DIFERENCIA...

La quilla inferior, o como se le llame, la pieza que desvia hacia los lados el aire que entra por debajo del morro. Fijaros la del F138, empieza casi dos palmos despues de la del Lotus, incluso la de casi todos los demas empieza mucho mas adelantada que el en Ferrari.

Viendo estas fotos, veo al Lotus muy diferente a los demas, y al Ferrari muy agresivo.

POR FAVOR, LOS QUE VEIS MAS QUE YO ESTAS COSAS, OPINAD.

Falta ver el RB, esta claro, pero llevando tambien mecanica Renault el Lotus, y viendo y sabiendo como y cuanto de importancia tiene esta mecanica en el tratamiento aerodinamico, no se decir ahora que en Lotus van muy diferentes a los demas coches. Veremos si van iguales a RB; o si van diferentes a Rb, con lo que podremos decir que se han equivocado.

Saludos.

Hola amigo, buena apreciación pero si te fijas eso que dices de la rueda ya se podia ver el año pasado en en el F2012.

Fíjate:

[Imagen: 549944_464513310282385_608774004_n.jpg]

[Imagen: ferrari_f2012_single_seater_race_car_wv1c3.jpg]
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#27
Lo que si que veo yo respecto a los demás es que la bandeja bajo el morro del F138 es mas larga que en ninguno, pero eso en 2012 también era así.
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#28
Es que parece que algunos nos olvidamos de que en su día se dijo que el F2012 era un coche muy radical en comparación con su antecesor. Salió mal la jugada y eso nadie lo niega pero no se puede decir que como concepto el coche fuera malo. Había cosas que estaban muy bien pensadas (pull rod delantero o escapes mas "exteriorizados"), el problema fue que no funcionaron (a excepeción quizás de la suspensión que por algo Mc-Laren la ha escogido).
Yo sigo pensando que éste año es posible que hayan dado con la tecla con todo eso que el año pasado se quería hacer y no se consiguió. Éste año quizás vemos un Ferrari volar sobre la pista y comiéndole terreno a los Latas y a los Toretes Big Grin
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