22-03-2012, 23:18
De todos modos... Aquí porque hablamos de chasis, pero en inglés se usa mucho más la palabra "bodywork" para lo que estamos comentando en este hilo.
Y sí, se pueden hacer los cambios en el bodywork siempre y cuando pases un test de impacto para lo zona en concreto, si la modificación es sustancial (véase pontones, por ejemplo, o los temas que estamos comentando en el hilo).
Os dejo el artículo en cuestión:
ARTICLE 16 : IMPACT TESTING
16.1 Conditions applicable to all impact tests :
16.1.1 All tests must be carried out in accordance with FIA Test Procedure 01/00, in the presence of an FIA technical delegate and by using measuring equipment which has been calibrated to the satisfaction of the FIA technical delegate. A copy of the test procedure may be found in the Appendix to these regulations.
16.1.2 Any significant modification introduced into any of the structures tested shall require that part to pass a further test.
Y sí, se pueden hacer los cambios en el bodywork siempre y cuando pases un test de impacto para lo zona en concreto, si la modificación es sustancial (véase pontones, por ejemplo, o los temas que estamos comentando en el hilo).
Os dejo el artículo en cuestión:
ARTICLE 16 : IMPACT TESTING
16.1 Conditions applicable to all impact tests :
16.1.1 All tests must be carried out in accordance with FIA Test Procedure 01/00, in the presence of an FIA technical delegate and by using measuring equipment which has been calibrated to the satisfaction of the FIA technical delegate. A copy of the test procedure may be found in the Appendix to these regulations.
16.1.2 Any significant modification introduced into any of the structures tested shall require that part to pass a further test.
TOMA, TOMAAA, TOMAAAAAA!!!!!