04-05-2012, 13:49
Analysis
Image of Gary Anderson Gary Anderson BBC F1 technical analyst
"The upgrades Ferrari introduced in Mugello are definitely an improvement. It looks like a reasonable step forward - you could be looking at 0.2 seconds a lap, possibly more.
The exhausts and sidepods are much more conventional now.
There is nothing too exciting about the exhaust exits but the 'coke-bottle' is a lot tidier than it was. There is still some upper rear bodywork sticking out into that area but not anywhere near as much as before.
There is no exhaust interference, and while they're struggling with the car it is better to get rid of that for now and go in search of the bigger gains they need.
Before, they were chasing the smaller gains from the exhaust but losing much more by compromising overall performance.
One reason there is still some bodywork there is that Ferrari are also using that area as an exit for the air from the radiators."
Traduccion glogeriana.
"Las mejoras introducidas Ferrari en Mugello son definitivamente una mejora que parece un paso razonable hacia adelante -. Usted podría estar buscando a 0,2 segundos por vuelta, posiblemente más.
Los tubos de escape y los pontones son mucho más convencional ahora.
No hay nada demasiado emocionante acerca de las salidas de escape, pero el "coque botella" es un montón más ordenado de lo que era. Todavía hay la carrocería trasera superior que sobresale en esa zona, pero no en cualquier lugar cerca tanto como antes.
No hay interferencia de escape, y al mismo tiempo que están luchando con el coche es mejor deshacerse de los que por el momento e ir en busca de las ganancias más grandes que necesitan.
Antes, ellos estaban persiguiendo a las menores ganancias de los gases de escape, pero perdiendo mucho más, al comprometer el rendimiento general.
Una de las razones todavía hay la carrocería no es que Ferrari también está usando esa zona como una salida para el aire de los radiadores ".
Image of Gary Anderson Gary Anderson BBC F1 technical analyst
"The upgrades Ferrari introduced in Mugello are definitely an improvement. It looks like a reasonable step forward - you could be looking at 0.2 seconds a lap, possibly more.
The exhausts and sidepods are much more conventional now.
There is nothing too exciting about the exhaust exits but the 'coke-bottle' is a lot tidier than it was. There is still some upper rear bodywork sticking out into that area but not anywhere near as much as before.
There is no exhaust interference, and while they're struggling with the car it is better to get rid of that for now and go in search of the bigger gains they need.
Before, they were chasing the smaller gains from the exhaust but losing much more by compromising overall performance.
One reason there is still some bodywork there is that Ferrari are also using that area as an exit for the air from the radiators."
Traduccion glogeriana.
"Las mejoras introducidas Ferrari en Mugello son definitivamente una mejora que parece un paso razonable hacia adelante -. Usted podría estar buscando a 0,2 segundos por vuelta, posiblemente más.
Los tubos de escape y los pontones son mucho más convencional ahora.
No hay nada demasiado emocionante acerca de las salidas de escape, pero el "coque botella" es un montón más ordenado de lo que era. Todavía hay la carrocería trasera superior que sobresale en esa zona, pero no en cualquier lugar cerca tanto como antes.
No hay interferencia de escape, y al mismo tiempo que están luchando con el coche es mejor deshacerse de los que por el momento e ir en busca de las ganancias más grandes que necesitan.
Antes, ellos estaban persiguiendo a las menores ganancias de los gases de escape, pero perdiendo mucho más, al comprometer el rendimiento general.
Una de las razones todavía hay la carrocería no es que Ferrari también está usando esa zona como una salida para el aire de los radiadores ".