Safety Car usa cookies
Utilizamos cookies propias y de terceros para optimizar nuestros servicios y mejorar tu experiencia, no se utilizarán para recoger información de carácter personal. Necesitamos tu consentimiento para que aceptes nuestras cookies, que podrás eliminar siempre que lo desees.


Calificación:
  • 0 voto(s) - 0 Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pirelli está lista para su primera prueba de fuego
#10
Bueno, empieza el baile y ha sido Lotus Renault quien ha salido primero:

Scarbs dice que los escapes del Lotus salen por las entradas de los pontones.

http://scarbsf1.wordpress.com/

"Amongst all of this detail no exhaust pipe is apparent, This is clearly one of LRGPs trump cards. I understand the exhaust does not exit at the rear of the car. This leaves few reasonable option for the pipes location. Either above the gearbox or increasingly rumoured the exhaust routes forward and exits in front of the sidepods. I presume the aim if this were the case, would be to pull airflow from under the nose to create some front downforce and speed the flow up back towards the diffuser. We are being told to expect new parts on the car for its first tests. These are apparently both the exhaust and some parts at the rear of the car."

Y Carlos Barazal también apunta datos al respecto:

http://carlosbarazal.com/?p=3921

These are winning laps, mate (Rod Nelson a Fernando Alonso en Bahrein 2006)
Responder


Mensajes en este tema
RE: Pirelli está lista para su primera prueba de fuego - por ABAD - 01-02-2011, 00:43

Salto de foro:


Usuarios navegando en este tema: 1 invitado(s)