26-04-2013, 11:21
(26-04-2013, 11:12)bayoneta escribió:(26-04-2013, 08:59)Mike DeTo escribió: Pues, perdonadme, pero yo, leyendo la noticia d la BBC, no lo entiendo así. Entiendo q el duro utilizado hasta ahora era más blando q el duro q se probó en Brasil. Y que, con el cambio q harán a partir de Montmelo, vuelven atras a su idea original d utilizar el duro d Brasil, no el duro del 2012 (q era más duro aún q el de Brasil).
Pues mira que sencillito es si sabes ingles ¿nos lo puedes traducir ? te ponga la cita en el apartado que nos interesa:
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/22290968
Eight of the 11 teams asked Pirelli not to change the tyres for the remainder of the season.
The new 'hard' tyre is effectively the same as an experimental tyre that teams tried in first practice at the season-ending Brazilian Grand Prix.
That tyre was slightly softer than the 2012 'hard'. Pirelli took that information and made the 2013 'hard' tyre softer again but have now gone back on that decision.
Its lower operating temperature range should ensure it is easier for drivers and teams to make it work at its optimum. None of the remaining races are likely to have ambient and track temperatures as high as those seen in Malaysia and Bahrain.
Pirelli motorsport director Paul Hembery said: "After evaluating tyre performance over the balance of the first four races, we took the decision - in consultation with all of the teams - to change the hard compound from Spain onwards, as we did in Barcelona two years ago when we also introduced a new hard tyre for the rest of the season.
"This latest version of the hard compound is much closer to the 2012 tyre, with the aim of giving the teams more opportunity to run a wider range of strategies in combination with the other compounds, which remain unchanged."
---------------------
Si eso traducelo todo porque venir y soltar un par de parrafos poniendolo en duda, asi lo entederemos todos.
No se tío, lo único que veo que pone es que el compuesto será mucho más parecido al de 2012 de lo que era hasta ahora, y en otra línea de arriba pone que es el mismo de Brasil experimental. Pero especificación 2012 no lo pone en ningún lado. De todas maneras me da lo mismo, lo mismo va a hacer el F138 con uno que con otro.
Ah, tomad esto, interesante lectura:
Elena @ElenaF1 12min
Hum! Peter Windsor, que de F1 sabe un rato, dice que los nuevos duros le vendrá de perlas a Mercedes y, oh! Sorpresa! Ferrari! No era a RB?
http://peterwindsor.com/2013/04/25/hard-...r-pirelli/
Saludos!
@jgarciaillanf1