23-04-2014, 21:04
(Este mensaje fue modificado por última vez en: 24-04-2014, 14:05 por Alano_Spanol.)
RACE 01: ALBERT PARK, MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 2014
Car 06:
Chassis: F1 W05/03
Result: 1st
Car 44:
Chassis: F1 W05/01
Result: DNF (engine)
Before the race Mercedes changed the following parts of the cars
LHS rear caketin drum and LHS rearward barge boards on both cars
44 Hamilton: RHS rearward barge board, voice radio
06 Rosberg: LHS hydraulic assembly
Melbourne showed the sheer pace of the Mercedes which scored its 100th F1 win as an engine supplier, and finally we got a first look at the Mercedes engine.
As exclusively revealed in the latest issue of Racecar Engineering where Peter Wright observes:
“Intriguingly, and contrary to the pictures of the Mercedes PU published so far, Mercedes has split the compressor from the turbine, locating the former at the front of the engine and the latter at the rear.
In between, mounted in the V, is the MGU-H being driven/driving the turbine and compressor via shafts.
This arrangement allows all the cold parts and charge-air ducts to be mounted forward and the hot parts at the rear”. This can clearly be seen in the image below.
Melbourne mostró el gran ritmo del Mercedes que obtuvo su victoria número 100 F1 como proveedor de motores, y finalmente tenemos un primer vistazo al motor Mercedes.
Según lo revelado en exclusiva en el último número de Racecar Engineering donde Peter Wright observa:
"Curiosamente, ya diferencia de las imágenes del Mercedes PU publicado hasta la fecha, Mercedes ha separado el compresor de la turbina,
la localización de la antigua en la parte delantera del motor y la este último en la parte trasera.
En el medio, montado en la V, es la MGU-H siendo impulsado / conducción de la turbina y el compresor a través de ejes.
Esta disposición permite que todas las partes frías y los conductos de aire de carga a ser montados hacia adelante y las partes calientes en la parte trasera".
Esto se puede ver claramente en la imagen debajo.
Its also worth noting the shape of the oil tank, something that must have taken some serious analysis work to develop.
Mercedes HPP had to call the fire brigade to its Brixworth facility at one point during the engines development, they claimed it was a turbo fire,
but a turbo on fire surrounded by oil is a different matter!
Peter Wrights observations are a fascinating insight into how the teams have dealt with the new rulebook and can be read in full here: Racecar Engineering April 2014
También es de destacar la forma del depósito de aceite, algo que debe haber tenido un poco de trabajo un análisis serio de desarrollar.
Mercedes HPP tuvo que llamar a los bomberos para su planta de Brixworth en un momento durante el desarrollo de motores, que decía que era un fuego turbo,
pero un turbo en llamas rodeado de petróleo es un asunto diferente!
Peter Wrights observaciones son una visión fascinante de cómo los equipos han tratado con el nuevo libro de reglas
y se puede leer en su totalidad aquí: Racecar Engineering 04 2014
The two W05′s were fitted with a new front wing in Free Practice, there are a number of changes to the outer elements compare the new design (above) with the old (below).
Mercedes is said to have hoped to have brought a whole new nose design to Melbourne but apparently it has struggled to get it through the mandatory crash tests.
Los dos de W05 fueron equipados con un nuevo alerón delantero en los entrenamientos libres,
hay una serie de cambios en los elementos exteriores comparar el nuevo diseño (arriba) con el viejo (abajo).
Mercedes dice que tienen la esperanza en que ha traído un diseño completamente nuevo de la nariz a Melbourne,
pero al parecer ha tenido problemas para conseguirlo a través de las pruebas de choque obligatorias.
Additional cooling was added to the W05 in the form of two ‘ears’ on the roll hoop of the car.
These are not thought to be part of a rear wing stalling device, although that is legal under the 2014 regulations.
It is worth noting though that the Mercedes has a very good top speed at Albert Park.
Enfriamiento adicional se añadió a la W05, en forma de dos "orejas" en el arco antivuelco del coche.
Estos no se consideran parte de un dispositivo ala estancamiento posterior, aunque eso es legal en virtud de la normativa de 2014.
Cabe señalar sin embargo que el Mercedes tiene una muy buena velocidad punta en el Albert Park.
_________________________________
Fuente: (English) http://www.racecar-engineering.com/cars/...show=slide
Car 06:
Chassis: F1 W05/03
Result: 1st
Car 44:
Chassis: F1 W05/01
Result: DNF (engine)
Before the race Mercedes changed the following parts of the cars
LHS rear caketin drum and LHS rearward barge boards on both cars
44 Hamilton: RHS rearward barge board, voice radio
06 Rosberg: LHS hydraulic assembly
Melbourne showed the sheer pace of the Mercedes which scored its 100th F1 win as an engine supplier, and finally we got a first look at the Mercedes engine.
As exclusively revealed in the latest issue of Racecar Engineering where Peter Wright observes:
“Intriguingly, and contrary to the pictures of the Mercedes PU published so far, Mercedes has split the compressor from the turbine, locating the former at the front of the engine and the latter at the rear.
In between, mounted in the V, is the MGU-H being driven/driving the turbine and compressor via shafts.
This arrangement allows all the cold parts and charge-air ducts to be mounted forward and the hot parts at the rear”. This can clearly be seen in the image below.
Melbourne mostró el gran ritmo del Mercedes que obtuvo su victoria número 100 F1 como proveedor de motores, y finalmente tenemos un primer vistazo al motor Mercedes.
Según lo revelado en exclusiva en el último número de Racecar Engineering donde Peter Wright observa:
"Curiosamente, ya diferencia de las imágenes del Mercedes PU publicado hasta la fecha, Mercedes ha separado el compresor de la turbina,
la localización de la antigua en la parte delantera del motor y la este último en la parte trasera.
En el medio, montado en la V, es la MGU-H siendo impulsado / conducción de la turbina y el compresor a través de ejes.
Esta disposición permite que todas las partes frías y los conductos de aire de carga a ser montados hacia adelante y las partes calientes en la parte trasera".
Esto se puede ver claramente en la imagen debajo.
Its also worth noting the shape of the oil tank, something that must have taken some serious analysis work to develop.
Mercedes HPP had to call the fire brigade to its Brixworth facility at one point during the engines development, they claimed it was a turbo fire,
but a turbo on fire surrounded by oil is a different matter!
Peter Wrights observations are a fascinating insight into how the teams have dealt with the new rulebook and can be read in full here: Racecar Engineering April 2014
También es de destacar la forma del depósito de aceite, algo que debe haber tenido un poco de trabajo un análisis serio de desarrollar.
Mercedes HPP tuvo que llamar a los bomberos para su planta de Brixworth en un momento durante el desarrollo de motores, que decía que era un fuego turbo,
pero un turbo en llamas rodeado de petróleo es un asunto diferente!
Peter Wrights observaciones son una visión fascinante de cómo los equipos han tratado con el nuevo libro de reglas
y se puede leer en su totalidad aquí: Racecar Engineering 04 2014
The two W05′s were fitted with a new front wing in Free Practice, there are a number of changes to the outer elements compare the new design (above) with the old (below).
Mercedes is said to have hoped to have brought a whole new nose design to Melbourne but apparently it has struggled to get it through the mandatory crash tests.
Los dos de W05 fueron equipados con un nuevo alerón delantero en los entrenamientos libres,
hay una serie de cambios en los elementos exteriores comparar el nuevo diseño (arriba) con el viejo (abajo).
Mercedes dice que tienen la esperanza en que ha traído un diseño completamente nuevo de la nariz a Melbourne,
pero al parecer ha tenido problemas para conseguirlo a través de las pruebas de choque obligatorias.
Additional cooling was added to the W05 in the form of two ‘ears’ on the roll hoop of the car.
These are not thought to be part of a rear wing stalling device, although that is legal under the 2014 regulations.
It is worth noting though that the Mercedes has a very good top speed at Albert Park.
Enfriamiento adicional se añadió a la W05, en forma de dos "orejas" en el arco antivuelco del coche.
Estos no se consideran parte de un dispositivo ala estancamiento posterior, aunque eso es legal en virtud de la normativa de 2014.
Cabe señalar sin embargo que el Mercedes tiene una muy buena velocidad punta en el Albert Park.
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Fuente: (English) http://www.racecar-engineering.com/cars/...show=slide