31-07-2014, 13:13
(Este mensaje fue modificado por última vez en: 31-07-2014, 13:15 por Ardora.)
Artículo de hoy en la gazzetta traducido al inglés. Es un poco lío porque hay una traducción del italiano al inglés por el tipo de abajo, pero se entiende.
Lo importante, a parte de lo ya sabido en cuanto a la reestructuración de los procesos de diseño y producción en Ferrari, es que al final del artículo se dice que Kimi cuenta con el apoyo de Allison, por lo que seguirá en el equipo. Mientras que a Fernando, esperarán para extenderle su contrato, teniendo en cuenta que a finales de 2015 estarán libres Hamilton y Vettel. Uffffffff...
Y esto después de lo que ha hecho este hombre en Hungría... ni tienen, ni conocen la vergüenza. Por no hablar de lo estúpido de pensar que así le van a meter presión al asturiano para que firme de una puñetera vez.
Lo triste es que tiene un tufillo a Montezeporro que tira para atrás. Todos sabemos del gusto de este señor de matar moscas a cañonazos xD... no te digo yo por donde le metía el cañoncito a estos locos romanos (anda que Vettel...
)
@LorenzoDL83:
Foto: Montezemolo “Mattiacci must make Ges more quickly and independent and, about the rules, countering... http://t.co/THJQVZ4Dfr
![[Imagen: tumblr_n9kaueEHXA1snvwkho1_500.jpg]](http://33.media.tumblr.com/b535ce640fa0408a682184d2cb09d833/tumblr_n9kaueEHXA1snvwkho1_500.jpg)
Montezemolo “Mattiacci must make Ges more quickly and independent and, about the rules, countering Todt”
The Ges will be more autonomous, faster decisions, more freedom to choose the best suppliers, although more expensive
Ferrari worked bad :
1)Underestimating the complexity of the power unit and the strength of Mercedes (for skills, budget and relationship with suppliers) and the whole of German industry (see BMW and Audi) on hybrid and electric engines
2)Lack of experience and leadership that led to design the car by following the old rules (motorists on the one hand, the chassis builders on the other) and not all working together.
3)Have preferred to focus on the reliability of the engine rather than on performance
The first step was entrust to Allison the technical responsibility of the new project. The second, give the engine department to Mattia Binotto, a great organizer and invent a role (chief designer of the engine) for Lorenzo Sassi an engineer coming from the GT department . Chassis builders and engine manufacturers will have to work together finally taking advantage of the wind tunnel for the car .
The disappointment for the performance of Raikkonen is equal to that for the performance of Kimi Ferrari. But in Maranello, espe-cially Allison, still have faith in Kimi. It will remain until the end of contract. Meanwhile Ferrari will wait before Extending the contract with Alonso, being at the end of 2015, Both free Vettel and Hamilton.
Lo importante, a parte de lo ya sabido en cuanto a la reestructuración de los procesos de diseño y producción en Ferrari, es que al final del artículo se dice que Kimi cuenta con el apoyo de Allison, por lo que seguirá en el equipo. Mientras que a Fernando, esperarán para extenderle su contrato, teniendo en cuenta que a finales de 2015 estarán libres Hamilton y Vettel. Uffffffff...
Y esto después de lo que ha hecho este hombre en Hungría... ni tienen, ni conocen la vergüenza. Por no hablar de lo estúpido de pensar que así le van a meter presión al asturiano para que firme de una puñetera vez.
Lo triste es que tiene un tufillo a Montezeporro que tira para atrás. Todos sabemos del gusto de este señor de matar moscas a cañonazos xD... no te digo yo por donde le metía el cañoncito a estos locos romanos (anda que Vettel...

@LorenzoDL83:
Foto: Montezemolo “Mattiacci must make Ges more quickly and independent and, about the rules, countering... http://t.co/THJQVZ4Dfr
![[Imagen: tumblr_n9kaueEHXA1snvwkho1_500.jpg]](http://33.media.tumblr.com/b535ce640fa0408a682184d2cb09d833/tumblr_n9kaueEHXA1snvwkho1_500.jpg)
Montezemolo “Mattiacci must make Ges more quickly and independent and, about the rules, countering Todt”
The Ges will be more autonomous, faster decisions, more freedom to choose the best suppliers, although more expensive
Ferrari worked bad :
1)Underestimating the complexity of the power unit and the strength of Mercedes (for skills, budget and relationship with suppliers) and the whole of German industry (see BMW and Audi) on hybrid and electric engines
2)Lack of experience and leadership that led to design the car by following the old rules (motorists on the one hand, the chassis builders on the other) and not all working together.
3)Have preferred to focus on the reliability of the engine rather than on performance
The first step was entrust to Allison the technical responsibility of the new project. The second, give the engine department to Mattia Binotto, a great organizer and invent a role (chief designer of the engine) for Lorenzo Sassi an engineer coming from the GT department . Chassis builders and engine manufacturers will have to work together finally taking advantage of the wind tunnel for the car .
The disappointment for the performance of Raikkonen is equal to that for the performance of Kimi Ferrari. But in Maranello, espe-cially Allison, still have faith in Kimi. It will remain until the end of contract. Meanwhile Ferrari will wait before Extending the contract with Alonso, being at the end of 2015, Both free Vettel and Hamilton.