27-06-2015, 22:05
(27-06-2015, 13:51)enrike hu fr escribió:
Illustration du règlement de la FIA concernant l'environnement des roues arrière
Photo : Giorgio Piola
http://fr.motorsport.com/f1/news/analyse...ale-612844
Y después de leerte eso Enrique, lee esto:
3.8.4 Any vertical cross section of bodywork normal to the car centre line situated in the volumes defined below must form one tangent continuous curve on its external surface. This tangent continuous curve may not contain any radius less than 75mm :
a) The volume between 50mm forward of the rear wheel centre line and 300mm rearward of the rear face of the cockpit entry template, which is more than 25mm from the car centre line and more than 100mm above the reference plane.
b) The volume between 100mm and 300mm rearward of the rear face of the cockpit entry template, which is more than 125mm from the car centre line and more than 100mm above the reference plane.
c) The volume between 100mm rearward of the rear face of the cockpit entry template and 450mm forward of the rear face of the cockpit entry template, which is more than 356mm from the car centre line and more than 100mm above the reference plane.
d) The volume between 100mm rearward of the rear face of the cockpit entry template and 450mm forward of the rear face of the cockpit entry template, which is more than 125mm from the car centre line and more than 675mm above the reference plane.
The surfaces lying within these volumes, which are situated more than 55mm forward of the rear wheel centre line, must not contain any apertures (other than those permitted by Article 3.8.5) or contain any vertical surfaces which lie normal to the car centre line.
Los apartados a,b,c y d son los que no paran poner en AMuS y demás como volúmenes o zonas en las que está "prohibido" un aletín.
Pero no prohíben poner cosas, sino que tienen que cumplir la condición de rojo, que una sección vertical en cualquier lado de esas zonas, tiene que formar una curva tangente contínua en su superficie externa, con un radio mínimo de 75 mm.
Y ahora imagínate cortes verticales en estas tres fotos, sobre todo en ese aletín curvo exterior a la salida de gases de la tapa motor del Mercedes, y dime si en esas secciones verticales se generan curvas diferentes a las que podría generar el aletín de Williams.
Porque un corte vertical en los extremos finales izquierdo y derecho de la tapa motor del RB, o un corte vertical de la zona que no toca abajo del Mclaren, generan curvas muy parecidas a la que genera el aletín del Williams.
![[Imagen: 11254319_629738323829286_6212495385725395277_o.jpg]](https://scontent-mxp1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/t31.0-8/11254319_629738323829286_6212495385725395277_o.jpg)
![[Imagen: TY8kJf4.jpg]](http://i.imgur.com/TY8kJf4.jpg)
![[Imagen: Mercedes-Formel-1-Test-Spielberg-23-Juni...875763.jpg]](http://img2.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-Formel-1-Test-Spielberg-23-Juni-2015-fotoshowImage-d028c524-875763.jpg)
Así que si todo eso es legal, lo de Williams podría serlo, si le saliese de las gónadas a Whiting.
Porque los artículos 3.8.2 y 3.8.3 los cumple a rajatabla.
Esto solamente lo levanta el calvo .....Pero ya está en nuestro barco.