28-04-2016, 21:26
(28-04-2016, 20:47)Killerpaint escribió:(28-04-2016, 20:08)ralphy escribió: http://www.autosport.com/news/report.php...ng--alonso
"Fernando Alonso believes Formula 1 would be better off with less overtaking during races.
Amid fears that the 2017 rules revamp will make passing harder, Alonso argued this may not be a bad thing.
He gave the example of his 2005 San Marino Grand Prix battle with Michael Schumacher, when the Ferrari came through from 13th on the grid largely thanks to pit strategy then caught Alonso's leading Renault and spent the final stint right on its tail but unable to pass.
"There were three or four overtaking moves in the whole race, and it's considered one of the best shows," said Alonso of the Imola event, which he won by just 0.2 seconds."
Viene a decir que la F1 estaría mejor con menos adelantamientos en las carreras. Y pone, cómo no..., el ejemplo de la lucha con Michael en San Marino 2005.
Es que en la F1 siempre ha sido muy jodido adelantar, eso es lo que hace bonitos los adelantamientos, había que tener arrestos para acometer uno... donde jugártela y estudiar al coche de delante, frenar más tarde y dominar el coche y pasar limpiamente, o rozando lo justo, no como ahora, que te meto el coche y si no te apartas te la llevas puesta o con el DRS o las diferentes estrategias de goma, que te pasa como un putho Concorde cualquier alicate.
Es verdad y también lo menciona:
"But definitely nowadays it's very possible that the car that is running 16th or 17th can overtake a Mercedes out of the pitlane with newer tyres and pull away.
"That's difficult to explain to the people in front of the televisions."
"Hoy es posible ver un coche que va 16 o 17, saliendo del pit lane con neumáticos nuevos, adelantar a un Mercedes.
Y es difícil explicar a los televidentes"