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La FIA publica el reglamento técnico y deportivo oficial para 2012
#24
El secreto de las salidas de Fernando no eran los botones que apretaba por mucho que digan o nos quieran vender. El secreto estaba en el nuevo embrague con el que Fernando se sentía mucho mas cómodo. Os recuerdo que fue cambiar el embrague y Fernando volvió a hacer las magnificas salidas de antaño.

(05-01-2012, 12:24)CRAZYHORSE549 escribió: En referencia al artículo 9 sobre el cambio de marcha en la salida dice lo siguiente y señalo lo que yo considero más importante en cuanto a lo que se modifica y se pretende evitar

9.8 Gear changing :
9.8.1 Automatic gear changes are considered a driver aid and are therefore not permitted.
For the purposes of gear changing, the clutch and throttle need not be under the control of the
driver.
9.8.2 Gear changing is restricted during the following periods :
‐ Race start: one gear change is permitted after the race has started and before the car
speed has reached 100kph, provided every gear fitted to the car is capable of achieving
at least 100km/h at 18,000rpm.
‐ Pit stops: No gear change is permitted after a pit stop and until the car speed gets within
10km/h of the pit lane speed limit when leaving the pits.
9.8.3 The minimum possible gear the driver is able to select must remain fixed whilst the car is
moving.
Each individual gear change must be separately initiated by the driver and, within the
mechanical constraints of the gearbox; the requested gear must be engaged immediately
unless over‐rev protection is used to reject the gear shift request. Once a gear change request
has been accepted no further requests may be accepted until the first gear change has been
completed.
Multiple gear changes may only be made under Article 5.19 or when a shift to gearbox neutral
is made following a request from the driver.
If an over‐rev protection strategy is used this may only prevent engagement of the target gear,
it must not induce a delay greater than 50ms. If a gear change is refused in this way,
engagement may only follow a new and separate request made by the driver.
Any de‐bounce time used to condition driver gear change requests must be fixed.
2012 F1 Technical Regulations 39 / 77 7 December 2011
2011 Fédération Internationale de l’Automobile
9.8.4 The maximum permitted duration for down changes and up changes is 300ms and 200ms
respectively. The maximum permitted delay for the latter is 80ms from the time of the driver
request to the original gear being disengaged.
The duration of a gear change is defined as the time from the request being made to the point
at which all gear change processes are terminated. If for any reason the gear change cannot be
completed in that time the car must be left in neutral or the original gear.

comentario al articulo 9.8.2 : [/color]"solo permite un cambio despues de tomar la salida, puesto que esta se toma en primera, se puede cambiar a 2ª antes de alcanzar los 100 km/h."
comentario al articulo 9.8.3: aqui es donde se "ataca" directamente a lo que la fia cree que es el secreto en la salida del ferrari, previo chivatazo/llorada de red bull, cuando newey dijo que " veo que aprietan muchos botones en la salida los ferraris", donde viene a decir que no puede haber nada que interfiera en el uso normal del cambio de la marcha hasta que esta no se completa, se restringe tambie el cambio multiple de marchas , y todo esto siempre debe hacerse por mediacion del piloto a traves del embrague y acelerador, cualquier otra ayuda se prohibe. Aqui es donde cre la FIA que esta la madre del cordero y donde se usa el truco para que el coche traccione mejor en salida "Once a gear change request has been accepted no further requests may be accepted until the first gear change has been
completed." , es decir " una vez que se le cambia de marcha no se puede hacer peticion de cambio de marcha hasta que la primera peticion no haya sido completada", esto es para evitar, como sospechan que haya pseudo cambios que afectan a conveniencia al normal desarrollo del cambio y del cual se saca una gran ventaja.[/color]

Fernando Alonso: A mi no me ganan los pilotos, me gana los coches y... la maFIA
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RE: La FIA publica el reglamento técnico y deportivo oficial para 2012 - por jorvermo - 05-01-2012, 15:53

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