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G.P. GRAN BRETAÑA 2012. EMOCIÓN HASTA EL FINAL
#95
GRAINING:

Las ruedas son propensas al graining cuando las temperaturas en pista son bajas Y la elección del compuesto es más dura de lo necesario.

Es decir, con temperaturas bajas y neumatico MAS DURO.

By Pirelli:

Graining
One of the main tyre issues on a slippery track, particularly at the start of a race weekend, can be graining. This phenomenon has been an issue at Korea in the past, although Pirelli’s P Zero compounds have so far shown themselves to be quite resistant to graining.

Graining happens when the rubber slides against the track while cornering, rather than obtaining grip. The sideways abrasion against the track surface creates grainy peaks on the tread pattern like waves, reducing the total grip available. The peaks are eventually worn away, leaving a dimple-like effect on the tyre that is easily recognizable.

There can be a number of different reasons for graining. An unbalanced set-up can produce excess understeer and the consequent sliding is one common reason for graining the front tyres.

Graining can also happen when the tyres are worked hard before they are fully up to temperature. If they are not operating at the correct temperature (in the region of 90 degrees centigrade) the grip is reduced as the rubber is not as sticky. This causes the car to slide and the surface of the tread to grain.

Cool ambient temperatures are yet another common factor behind graining. The cooler the ambient temperature, the longer it takes for the tyre to warm up – which is why driving a smooth out lap is so important. Generally speaking, both the soft and supersoft compounds reach their ideal operating temperatures within one lap.


El problema del Ferrari viende desde la primera carrera.
Por lo que sea, setup, coche, etc.. de media carrera hasta el final, agarra mucho menos que con el coche cargado.

Pero que los blandos se comporten peor que los duros, en pista fría.. o que pillen graining ANTES que los duros, es la primera vez que lo veo.
¿Tres campeonatos?
El problema es que entonces querré conseguir otro, y otro y otro... La ambición es imparable, infinita.

Fernando Alonso
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RE: G.P. GRAN BRETAÑA 2012. EMOCIÓN HASTA EL FINAL - por Rubenchu - 09-07-2012, 00:27
RE: G.P. GRAN BRETAÑA 2012. EMOCIÓN HASTA EL FINAL - por Rubenchu - 09-07-2012, 01:54
RE: G.P. GRAN BRETAÑA 2012. EMOCIÓN HASTA EL FINAL - por Wallabee - 09-07-2012, 07:18
RE: G.P. GRAN BRETAÑA 2012. EMOCIÓN HASTA EL FINAL - por El abuelo - 09-07-2012, 18:05
RE: G.P. GRAN BRETAÑA 2012. EMOCIÓN HASTA EL FINAL - por Wallabee - 13-07-2012, 18:15

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