10-10-2016, 10:00
(10-10-2016, 09:19)Phasor escribió: Hola,
No sé entrais alguna vez a los foros de Autosport (sí, ya sé que aquello es algo así como Mordor xD). Por lo que entiendo, tenían claro que no había tiempo para hacer una gran mejora (no funcionó lo que estaban desarrollando):
Leed el siguiente post, que viene directamente de japón (traducido por un forero de allí):
some quick info on the Malaysia token
Malaysia Friday session quote and article
dotted parts are Hasegawa quote
http://f1sokuho.mopi...732&tt=-1&at=90
2016年10月1日
So Honda used token for something else (compromised or 2nd best solution). But why couldnt Honda take a bit more time for development in the area to complete it before using tokens?
- To be frank, we couldnt make the kind of update that we had wanted. Originally we were aiming to increase the power by making bit more significant development in combustion, but that didnt go well.
ie time out, so that Honda introduced rather minor or compromised update instead. This update is final version of 2016 unit and Honda has no plan to use the remaining 1 token.
- We couldnt afford to take any more time.
- You have to shift R&D from this year to next and focus fully on next year's at some point eventually, but postponing that for the last 4 races was not an option for us.
- Both JB and FA received an update using 1 token for weight reduction in component that is not engine block itself (thought exhaust).
- FA's new unit (friday one) received another 1 token for reliability improvement for what has been a concern so far....
- Thanks to the improvement of reliability, you can use the PU with more comfort/security as a result, so we consider that this should lead to performance improvement too, but unfortunately it (extent of improvement) is not that significant.
http://forums.autosport.com/topic/20...4#entry7712247
Ahí indican que la mejora de rendimiento que pretendían, no funcionó. Como querían introducir ya las mejoras para el último motor del año, decidieron tirar por una mejora de fiabilidad.
También vemos una referencia a posible mejora de rendimiento gracias a la mejora de fiabilidad, pero dicen cláramente que no es significativa. Esto es, ni dos ni tres décimas ni leches. Apenas debe notarse...
Gracias por la info.
El caso es que nada, todavía, explica qué sucedió éste finde... porque que no haya mejora, no significa que haya habido (que la hubo... o algo similar) "peora".
Es como si, en busca de fiabilidad, hubieran no sólo modificado el motor, sino que hubiera bajado las prestaciones para una "doble" fiabilidad...
A ver si, simplemente, bajaron el rendimiento del motor para no romper en Japon y la liaron... eso o la nueva especificación es peor que la anterior...