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Hilo OFICIAL TEMPORADA F1 2015
Don't drink and drive... unless you drive a McLaren-Honda...
[Imagen: 2e1hw7t.jpg]
L'alliance Ferrari - Haas semble ne pas satisfaire les autres écuries dans le paddock puisque selon Ralf Bach de f1-insider, les deux parties travaillent très étroitements ensemble, un peu comme Red Bull et Toro Rosso ont fait dans le passé.


http://www.f1-direct.com/formule1-ferrar...o-f1=19636



por loo que dicen   mercedes no està contenta con que Hass trabaje con ferrari y piensa en trabajar con Manor desde 2016 ,,para cuando una hermana pequeña para Honda ,,con las que acumular km de motor ,, en pista 

Vampire Vampire Vampire Devil Devil Devil
(10-09-2015, 17:52)enrike hu fr escribió: L'alliance Ferrari - Haas semble ne pas satisfaire les autres écuries dans le paddock puisque selon Ralf Bach de f1-insider, les deux parties travaillent très étroitements ensemble, un peu comme Red Bull et Toro Rosso ont fait dans le passé.


http://www.f1-direct.com/formule1-ferrar...o-f1=19636



por loo que dicen   mercedes no està contenta con que Hass trabaje con ferrari y piensa en trabajar con Manor desde 2016 ,,para cuando una hermana pequeña para Honda ,,con las que acumular km de motor ,, en pista 

Vampire Vampire Vampire
Está muy jodido que Honda tenga un segundo cliente para 2016, y era muy importante. Ojalá Toro Rosso no vaya con Ferrari.

Enviado desde mi One Plus One
@jgarciaillanf1
Ferrari envisagerait de changer la taille et la disposition de son bloc moteur en vue de la saison 2016 dans le but d'optimiser à la fois les performances mécaniques mais aussi aérodynamiques.

http://www.f1-direct.com/formule1-ferrar...o-f1=19638

Allison se fija como objetivo adelgazar la parte de atràs de los ferraris para 2016 ay adaptarse a la competencia ,,el coche del año que viene serà un montaje de las mejores ideas de los coches actules ,,jajaja ,,quieren adelgazar y nosotros que debemos engordar media talla para que quepa todo ,,
(10-09-2015, 16:36)PANTA3480 escribió:
(10-09-2015, 16:17)Monza06 escribió: Venga que invita Panta... ya vereis como ya no es tan mala la temporada...


Y a esta invita Mclaren, que es el sponsor...
[Imagen: Johnnie-Walker-whisky.jpg?1363793453]

Ja Ja al final voy a meterle 100 pavos a Fernando GANADOR DEL GRAN PREMIO (Trago...) que coño que sean 1000   !!!!!!   Clown Clown Clown Clown Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin

[Imagen: frase-430472.png]
(10-09-2015, 13:30)enrike hu fr escribió:
(10-09-2015, 12:02)Carreño escribió:
(10-09-2015, 10:36)enrike hu fr escribió: lo puse ayer en francés y como de costumbre hoy ya està en español en la seccion latinoamericana  ,,buen analisis y lo de ABS natural es impresionante

http://lat.motorsport.com/f1/news/las-ve...-vs-alonso

Alonso, como otros campeones, es extremadamente meticuloso cuando se trata de encontrar le sensación perfecta con el sistema de frenado. Su potencia explosiva significa que puede aplicar la fuerza máxima sobre el pedal con tiempos de respuesta sorprendentes.

Su potencia en términos de fuerza física contrasta con su limpia técnica de frenado: usualmente llega al límite sin excederlo en un gran rango de condiciones de agarre.

Es como si Alonso hubiera sido capaz de crear una especie de ABS natural, explotando al máximo el agarre de los neumáticos para alcanzar velocidades mayores mientras dobla sin bloquear las ruedas.


Por esto la BERNARDA se ha tomado tanto trabajo con los neumáticos desde que empezó Fernando a demostrar lo APLASTANTE que IBA A SER SU DOMINIO.

Por eso hubo que echar a Michelín, cuando Lewis probó en 2006 contra PDLR y este le sacó 2 segundos por vuelta con la Michelín.

Luego vinieron las de Taxista de Bridgestone,  Kubica dixit, y luego los Pirelli a la carta...

FERNANDO tiene una sensibilidad innata para esto y eso es lo que BERNARDA sabe muy bien, COMO PILOTO PATÁN que fue, y lo ata por todos lados.
Como dijo Brundle Fernando podría pilotar un cubo de basura y meterlo en el podio. De hecho lo hizo, con Ferrari que era un cubo , y la basura Luca, Stefani, y la mitad de los periodistas a sueldo que intentaban minusvalorarlo...

Ya lo decía ROBERT DUVAL , el gran Robert Duval en Días de Trueno, y aquí tanto experto y se nos olvida, "las carreras se ganan con los neumáticos".

Qué se lo digan a los de los tests ILEGALES DE 2013...

Y por eso BERNIE obliga a usar los duros y los blandos en carrera y entrar a cambiar, para EVITAR QUE UN TIO QUE CUIDE O TRATE NEUMATICOS de otra forma pueda hacer estrategias distintas y ganar.

BERNARDA tiene controlado LOS MOTORES, LA AERODINAMICA y como aún así FERNANDO podría ganar con estrategias y neumáticos REGULÓ al MÁXIMO EL TEMA DE NEUMATICOS de forma que todo el mundo hace lo mismo con los mismos neumáticos, o sea que da igual pasarse de frenada, que no , haces 10 vueltas y a cambiar.
Si encima manipulas los compuestos con Mierdelli, ¿alguien me podría decir que parte NO ESTA CONTROLADA?


FUERZA Y HONOR

P.D. En septiembre de este año podemos decir que el año que viene ganará un MERCEDES o una BURRA ROJA DOPADA.

porca miseria ,,,

si lees todos los perfiles ,,,el de Fernando es el màs completo ,,y no dudes que serà capaz de destacar en cuanto le den algo medianamente razonable ,,por eso Honda se implico en la contratacion del numero Uno y por eso està pagado al maximo nivel aunque el equipo no lo esté ,,por el momento ,,pero sin duda lo conseguiran  ,,

tiempo al tiempo  
Seguramente una de las pruebas más irrefutables que honda no esperaba estar así ahora y por lo tanto que no ha mentido a nadie. Simplemente las cosas no han salido bien.
(10-09-2015, 16:33)Josemurcia7 escribió: Me parece bastante significativo. Ha tenido que haber mucha presión por parte de McLaren, no querrán más errores ni realizar más mejoras con una venda en los ojos de cara a 2016.

¿Venda en los ojos ? Toma te pondre la ultima parte de la noticia nosea que veas la paja de unos Y NO la viga del otro.


----------------------

What about the car?

In Singapore, Honda's deployment shortfall is likely to be an issue only on the longest straight between Turns Five and Seven, and perhaps not even there.

But if McLaren were losing 0.2-0.3 seconds a lap through the six corners of Monza, that margin will clearly increase proportionally through Singapore's 23.

Engineers rate the McLaren as about the fourth or fifth best chassis in F1 - behind Mercedes, Red Bull and Toro Rosso, in the region of a Ferrari.

But that's not to say McLaren do not have car problems.

The MP4-30 has more drag compared to the best cars but less downforce, and it struggles for traction out of corners.

In recent years, McLaren have suffered for pursuing a policy of chasing maximum rather than usable downforce.

The problem this tends to create is that while the car is theoretically faster, judging by its maximum downforce levels, the drivers cannot access all this performance out on the track.
Yasuhisa Arai

Honda's F1 boss Yasuhisa Arai was grilled by journalists about Honda's reliability recently

That's because the more heavily worked airflow is more sensitive to being disrupted - which leads to a sudden loss of grip, and therefore drivers' confidence.

The most successful cars tend to be ones that pursue what is called 'friendly' downforce - a lower theoretical maximum, but more downforce accessible to the driver more of the time, because the aerodynamic platform of the car is stable.

This second philosophy is how Red Bull operated through their years of success, and how Mercedes also do now.

McLaren said at the start of the year that they would also adopt this approach, having realised what they were doing wrong.

But insiders say that since it became clear that the chassis lacked overall downforce, the team have reverted to the bad old ways, chasing theoretical numbers rather than practical performance.

This is almost certainly why the car is run with very stiff suspension compared to the likes of Red Bull and Mercedes - if the aero platform is inherently unstable, you want to control the pitch of the car as much as possible, to try to reduce the instances when the airflow 'stalls' and downforce is lost.

It is also notable that McLaren have still not caught up with the latest front wing philosophy, as pioneered by Mercedes and successfully followed with a mid-season upgrade by Red Bull.
Looking forward

This year's car layout was conceived around the compact Honda engine layout before McLaren's chief engineer Peter Prodromou joined from Red Bull last autumn.

Honda is designing a larger compressor and revised turbo and MGU-H into an engine that will retain the same fundamental architecture, with the aim of keeping the package as compact as possible.

Prodromou, meanwhile, is working on eradicating the flaws in the McLaren car design, focusing on the frontal aerodynamics and creating the strong airflows around the car into the area around the rear wheels and floor that are so critical to performance - and where Red Bull have traditionally excelled.

Although McLaren and Honda bosses are sticking to their mantra of "one team" in public, whispers of internal tensions are beginning to emerge.

In the circumstances - McLaren's worst season in 35 years - this is hardly surprising. McLaren and Honda are so deep in the mire that they have looked in danger of drowning at times.

But if any improvement in results in 2015 will be more dependent on circuit layout than anything else, there is the impression that team and engine manufacturer have at least some idea of what they need to do for 2016 to start hauling themselves back to where they are expected to be.
--------

http://www.bbc.com/sport/0/formula1/34208407

Aqui tienes la viga, ¿quieres tambien que te lo traduzca?.

Un saludo
Arai nos la ha metido bien Honda.
(11-09-2015, 00:01)katana escribió:
(10-09-2015, 16:33)Josemurcia7 escribió: Me parece bastante significativo. Ha tenido que haber mucha presión por parte de McLaren, no querrán más errores ni realizar más mejoras con una venda en los ojos de cara a 2016.

¿Venda en los ojos ? Toma te pondre la ultima parte de la noticia nosea que veas la paja de unos Y NO la viga del otro.


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What about the car?

In Singapore, Honda's deployment shortfall is likely to be an issue only on the longest straight between Turns Five and Seven, and perhaps not even there.

But if McLaren were losing 0.2-0.3 seconds a lap through the six corners of Monza, that margin will clearly increase proportionally through Singapore's 23.

Engineers rate the McLaren as about the fourth or fifth best chassis in F1 - behind Mercedes, Red Bull and Toro Rosso, in the region of a Ferrari.

But that's not to say McLaren do not have car problems.

The MP4-30 has more drag compared to the best cars but less downforce, and it struggles for traction out of corners.

In recent years, McLaren have suffered for pursuing a policy of chasing maximum rather than usable downforce.

The problem this tends to create is that while the car is theoretically faster, judging by its maximum downforce levels, the drivers cannot access all this performance out on the track.
Yasuhisa Arai

Honda's F1 boss Yasuhisa Arai was grilled by journalists about Honda's reliability recently

That's because the more heavily worked airflow is more sensitive to being disrupted - which leads to a sudden loss of grip, and therefore drivers' confidence.

The most successful cars tend to be ones that pursue what is called 'friendly' downforce - a lower theoretical maximum, but more downforce accessible to the driver more of the time, because the aerodynamic platform of the car is stable.

This second philosophy is how Red Bull operated through their years of success, and how Mercedes also do now.

McLaren said at the start of the year that they would also adopt this approach, having realised what they were doing wrong.

But insiders say that since it became clear that the chassis lacked overall downforce, the team have reverted to the bad old ways, chasing theoretical numbers rather than practical performance.

This is almost certainly why the car is run with very stiff suspension compared to the likes of Red Bull and Mercedes - if the aero platform is inherently unstable, you want to control the pitch of the car as much as possible, to try to reduce the instances when the airflow 'stalls' and downforce is lost.

It is also notable that McLaren have still not caught up with the latest front wing philosophy, as pioneered by Mercedes and successfully followed with a mid-season upgrade by Red Bull.
Looking forward

This year's car layout was conceived around the compact Honda engine layout before McLaren's chief engineer Peter Prodromou joined from Red Bull last autumn.

Honda is designing a larger compressor and revised turbo and MGU-H into an engine that will retain the same fundamental architecture, with the aim of keeping the package as compact as possible.

Prodromou, meanwhile, is working on eradicating the flaws in the McLaren car design, focusing on the frontal aerodynamics and creating the strong airflows around the car into the area around the rear wheels and floor that are so critical to performance - and where Red Bull have traditionally excelled.

Although McLaren and Honda bosses are sticking to their mantra of "one team" in public, whispers of internal tensions are beginning to emerge.

In the circumstances - McLaren's worst season in 35 years - this is hardly surprising. McLaren and Honda are so deep in the mire that they have looked in danger of drowning at times.

But if any improvement in results in 2015 will be more dependent on circuit layout than anything else, there is the impression that team and engine manufacturer have at least some idea of what they need to do for 2016 to start hauling themselves back to where they are expected to be.
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http://www.bbc.com/sport/0/formula1/34208407

Aqui tienes la viga, ¿quieres tambien que te lo traduzca?.

Un saludo
No entiendo que tiene que ver con lo que digo. Ya había leído el artículo, siempre lo hago antes de colocar un resumen sucinto basado en un tweet con la parte de información que nos interesa, pero gracias.

Un saludo.

Enviado desde mi One Plus One
@jgarciaillanf1
Lors de la dernière course à Monza, Mercedes a utilisé un nouveau moteur avec de grosses évolutions. Celui d’Hamilton a parfaitement fonctionné, tandis que celui de Rosberg fut changé et le moteur de remplacement a rendu l’âme à quelques tours de la fin. Pour Marchionne, cela signifie que Mercedes va devoir batailler plus que l’an passé pour gagner le titre.

Ferrari a aussi proposé un nouveau moteur en apportant certaines améliorations, mais elles ne sont, visiblement, pas encore suffisantes pour être à la hauteur du moteur allemand.

La course de Räikkönen à Monza montre que Ferrari va dans la bonne direction. Quand on regarde son résultat et le départ totalement manqué du finlandais, ceci semble donner de bonnes informations au motoriste italien.

« Nous allons dans la bonne direction avec le moteur. C’était un grand retour de Räikkönen et tout simplement une honte qu’il a fait une erreur au début.

Les Force India sont rapides dans les lignes droites, mais j’ai été surpris de la manière dont nous restions devant eux.

Hamilton imprenable ? Si Kimi était resté devant, je ne suis pas sûr du résultat.

Nous avons également vu que les Mercedes sont fragiles. »

Quand le président de Ferrari dit « fragile », il fait référence aux soucis de Rosberg.

http://www.f1-direct.com/formule1-ferrar...o-f1=19640


considerar fragil a mercedes porque el motor de Rosberg se rompio despues de correr 6 GP me parece una broma ,,,y decir que mercedes este año no ganarà facilmente ,,me atraganto de la risa ,,,,,ya empezo a abrir la boca el Marchionne y el pan subiendo de precio ,,que tonterias ,,, Amazed Amazed Amazed Big Grin Big Grin Big Grin


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