10-09-2015, 17:47
Don't drink and drive... unless you drive a McLaren-Honda...
Hilo OFICIAL TEMPORADA F1 2015
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10-09-2015, 17:52
L'alliance Ferrari - Haas semble ne pas satisfaire les autres écuries dans le paddock puisque selon Ralf Bach de f1-insider, les deux parties travaillent très étroitements ensemble, un peu comme Red Bull et Toro Rosso ont fait dans le passé.
http://www.f1-direct.com/formule1-ferrar...o-f1=19636 por loo que dicen mercedes no està contenta con que Hass trabaje con ferrari y piensa en trabajar con Manor desde 2016 ,,para cuando una hermana pequeña para Honda ,,con las que acumular km de motor ,, en pista
10-09-2015, 18:07
(10-09-2015, 17:52)enrike hu fr escribió: L'alliance Ferrari - Haas semble ne pas satisfaire les autres écuries dans le paddock puisque selon Ralf Bach de f1-insider, les deux parties travaillent très étroitements ensemble, un peu comme Red Bull et Toro Rosso ont fait dans le passé.Está muy jodido que Honda tenga un segundo cliente para 2016, y era muy importante. Ojalá Toro Rosso no vaya con Ferrari. Enviado desde mi One Plus One
@jgarciaillanf1
10-09-2015, 18:22
Ferrari envisagerait de changer la taille et la disposition de son bloc moteur en vue de la saison 2016 dans le but d'optimiser à la fois les performances mécaniques mais aussi aérodynamiques.
http://www.f1-direct.com/formule1-ferrar...o-f1=19638 Allison se fija como objetivo adelgazar la parte de atràs de los ferraris para 2016 ay adaptarse a la competencia ,,el coche del año que viene serà un montaje de las mejores ideas de los coches actules ,,jajaja ,,quieren adelgazar y nosotros que debemos engordar media talla para que quepa todo ,,
10-09-2015, 18:27
(10-09-2015, 16:36)PANTA3480 escribió:(10-09-2015, 16:17)Monza06 escribió: Venga que invita Panta... ya vereis como ya no es tan mala la temporada...
10-09-2015, 22:41
(10-09-2015, 13:30)enrike hu fr escribió:Seguramente una de las pruebas más irrefutables que honda no esperaba estar así ahora y por lo tanto que no ha mentido a nadie. Simplemente las cosas no han salido bien.(10-09-2015, 12:02)Carreño escribió:(10-09-2015, 10:36)enrike hu fr escribió: lo puse ayer en francés y como de costumbre hoy ya està en español en la seccion latinoamericana ,,buen analisis y lo de ABS natural es impresionante
11-09-2015, 00:01
(Este mensaje fue modificado por última vez en: 11-09-2015, 00:03 por katana.)
(10-09-2015, 16:33)Josemurcia7 escribió: Me parece bastante significativo. Ha tenido que haber mucha presión por parte de McLaren, no querrán más errores ni realizar más mejoras con una venda en los ojos de cara a 2016. ¿Venda en los ojos ? Toma te pondre la ultima parte de la noticia nosea que veas la paja de unos Y NO la viga del otro. ---------------------- What about the car? In Singapore, Honda's deployment shortfall is likely to be an issue only on the longest straight between Turns Five and Seven, and perhaps not even there. But if McLaren were losing 0.2-0.3 seconds a lap through the six corners of Monza, that margin will clearly increase proportionally through Singapore's 23. Engineers rate the McLaren as about the fourth or fifth best chassis in F1 - behind Mercedes, Red Bull and Toro Rosso, in the region of a Ferrari. But that's not to say McLaren do not have car problems. The MP4-30 has more drag compared to the best cars but less downforce, and it struggles for traction out of corners. In recent years, McLaren have suffered for pursuing a policy of chasing maximum rather than usable downforce. The problem this tends to create is that while the car is theoretically faster, judging by its maximum downforce levels, the drivers cannot access all this performance out on the track. Yasuhisa Arai Honda's F1 boss Yasuhisa Arai was grilled by journalists about Honda's reliability recently That's because the more heavily worked airflow is more sensitive to being disrupted - which leads to a sudden loss of grip, and therefore drivers' confidence. The most successful cars tend to be ones that pursue what is called 'friendly' downforce - a lower theoretical maximum, but more downforce accessible to the driver more of the time, because the aerodynamic platform of the car is stable. This second philosophy is how Red Bull operated through their years of success, and how Mercedes also do now. McLaren said at the start of the year that they would also adopt this approach, having realised what they were doing wrong. But insiders say that since it became clear that the chassis lacked overall downforce, the team have reverted to the bad old ways, chasing theoretical numbers rather than practical performance. This is almost certainly why the car is run with very stiff suspension compared to the likes of Red Bull and Mercedes - if the aero platform is inherently unstable, you want to control the pitch of the car as much as possible, to try to reduce the instances when the airflow 'stalls' and downforce is lost. It is also notable that McLaren have still not caught up with the latest front wing philosophy, as pioneered by Mercedes and successfully followed with a mid-season upgrade by Red Bull. Looking forward This year's car layout was conceived around the compact Honda engine layout before McLaren's chief engineer Peter Prodromou joined from Red Bull last autumn. Honda is designing a larger compressor and revised turbo and MGU-H into an engine that will retain the same fundamental architecture, with the aim of keeping the package as compact as possible. Prodromou, meanwhile, is working on eradicating the flaws in the McLaren car design, focusing on the frontal aerodynamics and creating the strong airflows around the car into the area around the rear wheels and floor that are so critical to performance - and where Red Bull have traditionally excelled. Although McLaren and Honda bosses are sticking to their mantra of "one team" in public, whispers of internal tensions are beginning to emerge. In the circumstances - McLaren's worst season in 35 years - this is hardly surprising. McLaren and Honda are so deep in the mire that they have looked in danger of drowning at times. But if any improvement in results in 2015 will be more dependent on circuit layout than anything else, there is the impression that team and engine manufacturer have at least some idea of what they need to do for 2016 to start hauling themselves back to where they are expected to be. -------- http://www.bbc.com/sport/0/formula1/34208407 Aqui tienes la viga, ¿quieres tambien que te lo traduzca?. Un saludo
11-09-2015, 00:43
Arai nos la ha metido bien Honda.
11-09-2015, 01:11
(11-09-2015, 00:01)katana escribió:No entiendo que tiene que ver con lo que digo. Ya había leído el artículo, siempre lo hago antes de colocar un resumen sucinto basado en un tweet con la parte de información que nos interesa, pero gracias.(10-09-2015, 16:33)Josemurcia7 escribió: Me parece bastante significativo. Ha tenido que haber mucha presión por parte de McLaren, no querrán más errores ni realizar más mejoras con una venda en los ojos de cara a 2016. Un saludo. Enviado desde mi One Plus One
@jgarciaillanf1
11-09-2015, 08:27
Lors de la dernière course à Monza, Mercedes a utilisé un nouveau moteur avec de grosses évolutions. Celui d’Hamilton a parfaitement fonctionné, tandis que celui de Rosberg fut changé et le moteur de remplacement a rendu l’âme à quelques tours de la fin. Pour Marchionne, cela signifie que Mercedes va devoir batailler plus que l’an passé pour gagner le titre.
Ferrari a aussi proposé un nouveau moteur en apportant certaines améliorations, mais elles ne sont, visiblement, pas encore suffisantes pour être à la hauteur du moteur allemand. La course de Räikkönen à Monza montre que Ferrari va dans la bonne direction. Quand on regarde son résultat et le départ totalement manqué du finlandais, ceci semble donner de bonnes informations au motoriste italien. « Nous allons dans la bonne direction avec le moteur. C’était un grand retour de Räikkönen et tout simplement une honte qu’il a fait une erreur au début. Les Force India sont rapides dans les lignes droites, mais j’ai été surpris de la manière dont nous restions devant eux. Hamilton imprenable ? Si Kimi était resté devant, je ne suis pas sûr du résultat. Nous avons également vu que les Mercedes sont fragiles. » Quand le président de Ferrari dit « fragile », il fait référence aux soucis de Rosberg. http://www.f1-direct.com/formule1-ferrar...o-f1=19640 considerar fragil a mercedes porque el motor de Rosberg se rompio despues de correr 6 GP me parece una broma ,,,y decir que mercedes este año no ganarà facilmente ,,me atraganto de la risa ,,,,,ya empezo a abrir la boca el Marchionne y el pan subiendo de precio ,,que tonterias ,,, |
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