15-04-2014, 18:08
(15-04-2014, 17:45)Chusss escribió: Parece interesante el fichaje de Bob Bell ¿no?, supongo que conocerá bien los secretos del Mercedes.
El año que viene van a dar guerra si Honda les da un buen motor, este año visto el rendimiento del coche para mi que se lo están tomando de transición preparando el próximo proyecto.
Yo creo que tratan de hacer el mejor coche posible, y si pudiesen estar más arriba, incluso luchando con Mercedes lo harían.
Tienen el problema de que Mercedes les dosifica la información, y tardó en darles datos sobre el desarrollo del motor.
Este tío fue durante 10 años mecánico de Mclaren y escribe esto en su blog:
http://f1elvis.com/
"McLaren, for example turned up at the Jerez test in February with their new car, to be effectively handed a brand new set of exhausts from Mercedes with little prior warning. The update, a much, much smaller, more tightly packaged installation, of course has huge benefits to the team, but only if you’re able to design the rest of your ancillary layout around it. Then, and most importantly, the rear bodywork can be remodeled to give massive aero gains.
Until now McLaren have had to live with what they have. They’ve had small staged upgrades in various areas, but such a major change is not the work of five minutes. In Bahrain the car ran with so much space between the exhausts and the bodywork, I’m told you could fit a small suitcase in the gap. That’s unheard of and unacceptable to F1 designers and something that clearly isn’t present on the W05. They, of course knew the new exhausts were coming as soon as the idea was conceptualised and could fit it neatly into their new car many weeks ahead of the others.
McLaren will arrive in China this week with a big aero upgrade to address the issue and it’ll be interesting to see if it helps to close the gap to the front."
Resumiendo, Mclaren llegó a Jerez sin saber que Mercedes iba a llevar unos escapes actualizados que permiten un empaquetado más estrecho.
Mercedes desde que los de motor idearon el concepto, se lo pasaron a los de aerodinámica, y tenían una trasera adaptada.
Mclaren desde Jerez lleva trabajando en una evolución mayor de la trasera del coche, que llevará a China, y con la que espera reducir el gap con Mercedes.
Esto solamente lo levanta el calvo .....Pero ya está en nuestro barco.