Safety Car

Versión completa: OFICIAL: Raikkonen volverá a vestir de rojo Ferrari a partir de 2014
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Sin pensar ni mucho menos que haya demostrado ser el mejor jefe de equipo posible pienso que aún sería recuperable. Y que no ha hecho más porque se lo han prohibido, implícita y explícitamente.

El que creo no es recuperable es este:

[Imagen: Luca-Cordero-di-Montezemolo.jpg]

Big Grin
De-Zeta... el Multipulseras figura en el libro negro inmediatamente después de rajar de Fernando vía altavoz oficial (pagina web)

#Unforgiven (por cierto, peliculón oiga!)
Ahora voy a poner cosas de F1, encaminadas a corroborar lo que dice Domenicalli sobre 2014, sobre pilotos experimentados y sobre el desarrollo a principio de 2014.

Kimi es de los pocos que ha vivido los V10 sin límite de revoluciones, la 130R de Fernando fue así, a tope con una bestia de motor. Los niñatos de ahora con V8 capados no tienen ese tacto, y sigo diciendo que en 2014 el motor turbo va a mandar un par motor brutal y las manos del piloto van a ser necesarias, mucho más que ahora, sobre todo en calificación. Este artículo habla de eso:

http://grandprix247.com/2013/06/29/2014-...rrent-v8s/

Me encanta esto:

"Engine makers Renault, Mercedes and Ferrari are understandably holding their cards close to their chests, but Schmidt reports that Pirelli is expecting cars with full boost next year to be propelled in qualifying by up to 900 horse power.

And torque is set to increase dramatically, to 600 newton-metres"

Es decir, en calificación esperan más de 900 caballos y un par motor de 600 Nm. Una burrada para manejar por el piloto, y sobre todo, muchas posibilidades de barbacoa en las calificaciones de los GPs de final de vida útil del motor. Para eso se necesitarán pilotos con manos y que cuiden la mecánica.
En el artículo dicen que los neumáticos van a ser más conservadores, es decir unas piedras, pero aún así, con el aumento de entrega de potencia se necesitarán pilotos que sepan cuidar los neumáticos e ir rápido, y por ese apartado me vienen Fernando y Kimi.

Por otro lado, Kimi ha tenido que ver fiabilidad en el proyecto de Ferrari 2014, y aquí entra esto otro:

http://motorenlared.com/competicion/form...l-v6-turbo

Ahora Marmorini no dice nada de consumo, ni de problemas. Dice que están satisfechos.

Y también esto otro:

http://www.cafespa.com/index.php?news=00...bo-Engines

La MGU-H tiene ilimitada la cantidad de energía que puede generar, no es como la MGU-K. El que tenga una mejor solución en este aspecto, tendrá la mejor unidad propulsora. Y se dice esto:

Magneti Marelli has developed a unique MGUH solution that converts the rotational forces between the turbine and compressor. All of this new technology is interesting to read about, but at the same time it seems the sport is getting overly complicated. Some media groups are even calling it chaotic. But, where there is change there is opportunity. Ferrari is working on developing V6 engines for customers to take advantage of a loophole that allows for more testing.


En Ferrari deben estar haciendo todas las pruebas y más en los coches de calle con este tipo de cosas, porque son el futuro, y porque pueden disimular costes y dedicar la pasta a otras áreas de desarrollo del F1.

Por otro lado, hay una cosa que me gustaría comentar. Las rpm máximas de 2014 son 15000, pero todo el mundo dice que en carrera, con el combustible limitado a 100 kg por GP, rondarán las 12000 rpm. Pero en calificación no tendrán límite de combustible, pueden gastar lo que quieran y por consiguiente van a ir al límite de revoluciones. Es decir, los motores tendrán la posibilidad de ir a 15000 a saco y a 12000 para gastar 100 kg. Si tienes un piloto que es capaz de ir rápido y ahorrar combustible, podrá hacer más vueltas luego a tope. O podrá hacer vueltas a saco a antes de final de stint y a principio del siguiente, pudiendo conservar gasolina a final de GP. Ese tipo de cosas son para gente como Fernando, Kimi, Button, y no para gente como Hamilton o Vettel.

En 2014, Vettel empezará a hacer el ridículo desde el principio de temporada, y el mundial se lo van a jugar entre Kimi y Fernando.
http://www.planetf1.com/editorial/892079...-Bro-Mance-

Whilst all the talk this week has been about how Raikkonen and Alonso are going to get along in 2014 at Ferrari there's been little said about that most enduring of relationships in F1 - Rob and Felipe.

Rob Smedley has been Felipe Massa's engineer since the middle of the 2006 season and this year will be their eighth season together. Smedley is one of the most recognizable voices on team radio along with the perennially uptight Guillaume Rocquelin (Vettel ) and the incredibly laid back Andrea Stella (Alonso).

However there is no closer a relationship between driver and engineer than with Smedley and Massa, Rob constantly looking at data and telling Felipe where (and sometimes how) he could go faster.

This instructive nature can be traced back to his roots in other teams. Having come from the Williams touring car team, he moved on to Jordan as a data acquisition engineer, analysing the telemetry coming in. He then moved to a role as track engineer with Jordan before joining the Ferrari test team (principally because he could change things around more at the test team than he would be allowed to with the race team).

Midway through the 2006 season he replaced Gabriele Delii Colli as Massa's race engineer and the Brazilian's race results started to improve. Felipe pushed Michael Schumacher harder and in August 2006 took pole position in Turkey and won the race while looking in his mirrors for most of the closing laps (Michael Schumacher was duelling with Fernando Alonso for second place and had Schumacher got past, Felipe would have been obliged to move over).

In 2007 Massa took a backseat to Kimi Raikkonen, but after the Finn scored a surprise World Championship victory, found that in 2008 he was the quicker Ferrari driver and the one pressing Lewis Hamilton for the World Championship. The year culminated in the most dramatic lap of F1, the title being decided in the last race, on the last lap, at the final corner.

Smedley's been at Felipe Massa's side through thick and thin, and when he suffered his Hungaroring accident it was strange to see him engineering another driver. Smedley/Badoer wasn't a successful combination, but as ever, Rob was defensive of his driver.

Unlike some drivers who keep talk on team radio to a minimum, the Massa/Smedley broadcasts are regular and have had their dramatic and controversial moments - who can forget the radio transmission from the German GP in 2010:

"Okay. So Fernando is faster than you. Do you understand that message?" (after the overtake Smedley added) "Good lad. Just stick with it now, sorry."

Ferrari were fined $100,000 for invoking team orders but both drivers kept their points allowing Fernando Alonso to lead the championship going into the final race in Abu Dhabi. There was controversy too when Hamilton and Massa crashed at the Singapore GP in 2011. Before the incident Smedley had said:

"Hold Hamilton as much as you can, destroy his race as much as we can. C'mon boy."

But there's been lighter moments too. At the 2009 Malaysian Grand Prix Felipe Massa was getting anxious about his visor fogging up in the wet race which was about to be restarted and Smedley came on the radio with:

"Felipe baby, stay cool."

For weeks afterwards everything in the paddock was "Felipe baby". Obviously it helps having a calm individual on the pitwall, especially when dealing with drivers as highly strung as Kimi Raikkonen, but will Kimi get Rob? It's an unliklely pairing, the most talkative of the race engineers with the most terse of the drivers.

Despite Kimi having a go at engineer Mark Slade about talking to him on the radio, the relationship goes back to their time together at McLaren. Raikkonen arranged for Slade's move to Lotus when he came back into F1. "I wanted him in the team" Kimi said about the transfer. " There was of course many things that had to be sorted out so that could happen. I'm glad he managed to get away. I have a good race engineer now as well but I wanted Mark because I know him and he knows what I want."

So will Slade be brought in and the Felipe/Rob relationship continue with the duo moving together over to Lotus or Sauber or even Williams? The combination is a strong one and although Ferrari won't want to lose an experienced engineer such as Smedley, they already have James Allison from Lotus and have just signed Lotus aerodynamicist Dirk de beer, so signing a Lotus engineer would just continue the trend.

Should Rob stay at Maranello then it will be the end of the "bromance" and as happens when long-term relationships end, one partner can end up a lot happier than the other. In this instance it's likely that Massa will miss Rob a lot more. Rubens Barricello has told Felipe that there's life after Ferrari, but is there life after Smedley? In the next twelve months we'll find out.
Esperamos que no se convierta un dejavu de la epoca prost-senna... Lo bueno es que kimi es un tio tranquilo tiene de todo menos la sangre caliente
(15-09-2013, 11:48)@guille36 escribió: [ -> ]Esperamos que no se convierta un dejavu de la epoca prost-senna... Lo bueno es que kimi es un tio tranquilo tiene de todo menos la sangre caliente

Que no se estropee la máquina de los helados !!!
(15-09-2013, 11:48)@guille36 escribió: [ -> ]Esperamos que no se convierta un dejavu de la epoca prost-senna... Lo bueno es que kimi es un tio tranquilo tiene de todo menos la sangre caliente

5 días hace del anuncio y ya hemos leído de todo en contra de Alonso. No nos queda nada. Tengo curiosidad como va a afrontar Domenicali la situación, cuando la prensa inglesa, la alemana, y quizás la italiana, carguen contra el equipo para favorecer a Kimi. Que desastre y que estupidez.
¿Pero vosotros pensáis que Fernando no ha estado metido en el asunto de la contratación de Raikkonen por Ferrari? ¿Que no le han pedido su opinión?

Me juego el cuello a que fue el primero en dar su visto bueno a su entrada en el equipo sabiendo lo que quiere/necesita de su compañero para él y para el equipo.

FA ‏@joseluisf1 23min
Según AMuS, la mayoría de motores tienen problemas para durar los 3.500km previstos, aguantan 3.000km , el turbo seria uno de los problemas

Dato importante para intuir que no siempre las calificaciones serán a tope....
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