29-09-2023, 10:41
(Este mensaje fue modificado por última vez en: 29-09-2023, 10:43 por German Sanchez.)
Ojo
Aston Martin posts $53m loss for 2022 F1 season
The Aston Martin Formula 1 team has declared a loss of $53m for the 2022 season, an increase of almost $9m on the deficit accrued the previous year.
https://www.autosport.com/f1/news/aston-.../10526634/
The team made a bigger loss despite upping its turnover from sponsorship and prize money by over $32m, with the numbers reflecting an overall increase in costs in the first year of the new regulations.
Following a reorganisation, the team now operates under the banner of AMR GP Limited, which is a subsidiary of AMR GP Holdings Limited, although the headline numbers across the two entities are in effect the same.
Figures released to the public domain this week show that AMR GP generated turnover in 2022 of $188,728,000, up from $150,438,000 in 2021.
The overall cost of sales, a measure of what the team actually spent to go racing, rose to $152,046,00 from $107,735,000.
With administrative expenses and other income such as government grants taken into account, that resulted in a loss for 2022 of $52,915,000, compared with $43,332,000 in 2021.
Overall staff costs for the group were listed as $54,983,000, an increase of around 10% on the previous year.
The group declared an overall headcount of 504, with 81 people in administration and 423 employed in “design, production and technical,” up from 401 in 2021, reflecting the team’s ongoing expansion.
In a reference to the substantial investment in the new facilities at Silverstone, the company noted that “as of December 31 2021 the group was committed to capital expenditure of $64,985,490 relating to the development of the Aston Martin F1 Campus.”
The marketing contribution to the F1 team from the Aston Martin Lagonda road car company for 2022 is listed as £19,208,000, which was down by £844,000 on the previous year.
One intriguing detail is that in 2022 the team paid Falcon Racing Services Inc $1,835,000 for the provision of the racing services of Lance Stroll, an amount that was actually $225,000 less than in 2021. Falcon in turn provided $1,125,000 in sponsorship income in 2022.
The company also made it clear that like other F1 teams it is now broadening its horizons with the recently created Aston Martin Performance Technologies division, which “takes our learnings from the racetrack and applies them to real world problems.”
It added that the new entity “took on its first contract during the year [2022] and has a robust pipeline of opportunities as part of its future growth plan.”
Google translator:
El equipo sufrió una pérdida mayor a pesar de aumentar su facturación por patrocinio y premios en metálico en más de 32 millones de dólares, y las cifras reflejan un aumento general de los costes en el primer año de las nuevas regulaciones.
Tras una reorganización, el equipo ahora opera bajo la bandera de AMR GP Limited, que es una subsidiaria de AMR GP Holdings Limited, aunque las cifras principales en las dos entidades son, de hecho, las mismas.
Las cifras publicadas esta semana muestran que AMR GP generó una facturación en 2022 de 188.728.000 dólares, frente a 150.438.000 dólares en 2021.
El costo total de ventas, una medida de lo que el equipo realmente gastó para competir, aumentó a $152,046,00 desde $107,735,000.
Teniendo en cuenta los gastos administrativos y otros ingresos, como las subvenciones gubernamentales, eso resultó en una pérdida para 2022 de 52.915.000 dólares, en comparación con 43.332.000 dólares en 2021.
Los costes totales de personal del grupo ascendieron a 54.983.000 dólares, un aumento de alrededor del 10% respecto al año anterior.
El grupo declaró una plantilla total de 504, con 81 personas en administración y 423 empleadas en “diseño, producción y técnica”, frente a 401 en 2021, lo que refleja la expansión continua del equipo.
En referencia a la importante inversión en las nuevas instalaciones de Silverstone, la compañía señaló que “a 31 de diciembre de 2021, el grupo se había comprometido a realizar un gasto de capital de 64.985.490 dólares relacionados con el desarrollo del campus de Aston Martin F1”.
La contribución de marketing al equipo de F1 de la compañía de vehículos de carretera Aston Martin Lagonda para 2022 asciende a 19.208.000 libras esterlinas, una reducción de 844.000 libras esterlinas con respecto al año anterior.
Un detalle intrigante es que en 2022 el equipo pagó a Falcon Racing Services Inc $1,835,000 por la prestación de los servicios de carreras de Lance Stroll, una cantidad que en realidad fue $225,000 menos que en 2021. Falcon, a su vez, proporcionó $1,125,000 en ingresos por patrocinio en 2022.
La compañía también dejó claro que, al igual que otros equipos de F1, ahora está ampliando sus horizontes con la recién creada división Aston Martin Performance Technologies, que "toma nuestros aprendizajes de la pista y los aplica a problemas del mundo real".
Agregó que la nueva entidad “aceptó su primer contrato durante el año [2022] y tiene una sólida cartera de oportunidades como parte de su plan de crecimiento futuro”.
Aston Martin posts $53m loss for 2022 F1 season
The Aston Martin Formula 1 team has declared a loss of $53m for the 2022 season, an increase of almost $9m on the deficit accrued the previous year.
https://www.autosport.com/f1/news/aston-.../10526634/
The team made a bigger loss despite upping its turnover from sponsorship and prize money by over $32m, with the numbers reflecting an overall increase in costs in the first year of the new regulations.
Following a reorganisation, the team now operates under the banner of AMR GP Limited, which is a subsidiary of AMR GP Holdings Limited, although the headline numbers across the two entities are in effect the same.
Figures released to the public domain this week show that AMR GP generated turnover in 2022 of $188,728,000, up from $150,438,000 in 2021.
The overall cost of sales, a measure of what the team actually spent to go racing, rose to $152,046,00 from $107,735,000.
With administrative expenses and other income such as government grants taken into account, that resulted in a loss for 2022 of $52,915,000, compared with $43,332,000 in 2021.
Overall staff costs for the group were listed as $54,983,000, an increase of around 10% on the previous year.
The group declared an overall headcount of 504, with 81 people in administration and 423 employed in “design, production and technical,” up from 401 in 2021, reflecting the team’s ongoing expansion.
In a reference to the substantial investment in the new facilities at Silverstone, the company noted that “as of December 31 2021 the group was committed to capital expenditure of $64,985,490 relating to the development of the Aston Martin F1 Campus.”
The marketing contribution to the F1 team from the Aston Martin Lagonda road car company for 2022 is listed as £19,208,000, which was down by £844,000 on the previous year.
One intriguing detail is that in 2022 the team paid Falcon Racing Services Inc $1,835,000 for the provision of the racing services of Lance Stroll, an amount that was actually $225,000 less than in 2021. Falcon in turn provided $1,125,000 in sponsorship income in 2022.
The company also made it clear that like other F1 teams it is now broadening its horizons with the recently created Aston Martin Performance Technologies division, which “takes our learnings from the racetrack and applies them to real world problems.”
It added that the new entity “took on its first contract during the year [2022] and has a robust pipeline of opportunities as part of its future growth plan.”
Google translator:
El equipo sufrió una pérdida mayor a pesar de aumentar su facturación por patrocinio y premios en metálico en más de 32 millones de dólares, y las cifras reflejan un aumento general de los costes en el primer año de las nuevas regulaciones.
Tras una reorganización, el equipo ahora opera bajo la bandera de AMR GP Limited, que es una subsidiaria de AMR GP Holdings Limited, aunque las cifras principales en las dos entidades son, de hecho, las mismas.
Las cifras publicadas esta semana muestran que AMR GP generó una facturación en 2022 de 188.728.000 dólares, frente a 150.438.000 dólares en 2021.
El costo total de ventas, una medida de lo que el equipo realmente gastó para competir, aumentó a $152,046,00 desde $107,735,000.
Teniendo en cuenta los gastos administrativos y otros ingresos, como las subvenciones gubernamentales, eso resultó en una pérdida para 2022 de 52.915.000 dólares, en comparación con 43.332.000 dólares en 2021.
Los costes totales de personal del grupo ascendieron a 54.983.000 dólares, un aumento de alrededor del 10% respecto al año anterior.
El grupo declaró una plantilla total de 504, con 81 personas en administración y 423 empleadas en “diseño, producción y técnica”, frente a 401 en 2021, lo que refleja la expansión continua del equipo.
En referencia a la importante inversión en las nuevas instalaciones de Silverstone, la compañía señaló que “a 31 de diciembre de 2021, el grupo se había comprometido a realizar un gasto de capital de 64.985.490 dólares relacionados con el desarrollo del campus de Aston Martin F1”.
La contribución de marketing al equipo de F1 de la compañía de vehículos de carretera Aston Martin Lagonda para 2022 asciende a 19.208.000 libras esterlinas, una reducción de 844.000 libras esterlinas con respecto al año anterior.
Un detalle intrigante es que en 2022 el equipo pagó a Falcon Racing Services Inc $1,835,000 por la prestación de los servicios de carreras de Lance Stroll, una cantidad que en realidad fue $225,000 menos que en 2021. Falcon, a su vez, proporcionó $1,125,000 en ingresos por patrocinio en 2022.
La compañía también dejó claro que, al igual que otros equipos de F1, ahora está ampliando sus horizontes con la recién creada división Aston Martin Performance Technologies, que "toma nuestros aprendizajes de la pista y los aplica a problemas del mundo real".
Agregó que la nueva entidad “aceptó su primer contrato durante el año [2022] y tiene una sólida cartera de oportunidades como parte de su plan de crecimiento futuro”.
Siempre con Fernando, año tras año.
Un imbécil que lee mucho no reduce un ápice su imbecilidad. Si acaso, se convierte en un imbécil leído.