Safety Car

Versión completa: Fernando a McLaren (como afrontarlo?)
Actualmente estas viendo una versión simplificada de nuestro contenido. Ver la versión completa con el formato correcto.
(24-09-2014, 13:14)joint350 escribió: [ -> ]Si no renuevan con Hamilton lo disimulan muy bien

Toto Wolff sobre Hamilton: "Podemos reconocer lo grande que es"
Niki Lauda: Vale todo su dinero. Ganó la carrera porque hizo un trabajo sensacional

http://www.f1aldia.com/24658/toto-wolff-...grande-es/

No es por nada pero dice: "Fue realmente increíble. Estos son los días de Lewis Hamilton, los días en los que podemos reconocer lo grande que es, lo que marca la diferencia entre ser una estrella y una súper estrella"

Es decir, que hay días que si y otros que no, lo marca la diferencia entre un buen piloto y un super piloto es que no lo hace a días lo hace siempre, el resto de los días ¿no lo reconocen? BoredBored
(24-09-2014, 13:23)Faster than you escribió: [ -> ]Lo que mas me jode es que siempre tiene que acabar la imagen de Fernando dañada.
La imagen de Fernando es más fuerte que nunca, y han sido las adversidades las que lo han hecho más fuerte.
Hamilton no va a ganar el campeonato, solo tienen que ponerle algunos obstáculos para que el alemán se ponga delante , Rosbert es tan torpe que es capaz de desaprovechar que el equipo está con el, si se queda a 49 puntos en la ultima carrera a favor de hamilton puede ganar Rosberg si consigue jugar bien sus bazas porque seguro que a Hamilton le hacen alguna jugarreta, para mi Rosberg es mal piloto creo que la puede cagar teniendo casi todo a su favor.

Todo el equipo Mercedes sabiendo que es muy superior jugará con esto, cuando exprimen el motor no hay quien les tosa, a hamilton no lo han capado aún pero no dudo que lo harán si tiene posibilidades de llevarse el campeonato.

Hamilton está feliz ahora, quiere que no se note demasiado, esto está manipuladísimo, no apostaría ni un euro por Hamilton, solo quiere Bernie que ganen alemanes, Fernando está en una situación muy mala, hay gente que no lo quiere en Ferrari a pesar de todo lo que les ha dado, ahora le dan la espalda, si se va a Mclaren tendrá quizá una oportunidad hasta que encuentren a un piloto ingles, lo bueno es que el año que viene no van a permitir apenas comunicaciones de radio con el piloto, aunque muchos jefes de equipo no están deacuerdo en esto, mientras menos comunicaciones permitan mejor será para los pilotos mas veteranos y experimentados.
O sea, llamas mal piloto a Hamilton pero para que gane Rosberg tienen que putearle...
(24-09-2014, 15:06)JACINT escribió: [ -> ]O sea, llamas mal piloto a Hamilton pero para que gane Rosberg tienen que putearle...

El mal piloto para mi es Rosberg, no aguanta la presión.
Ah, lo entendí mal. Yo no creo que no sepa aguantar la presion, pero tampoco creo que sea un crack
Briatore: "Alonso Por ahora prefieren el silencio"
El gerente de Piamonte también echa por tierra los rumores de que Fernando el Lotus-Mercedes con el dinero Stroll

Flavio Briatore este momento prefiere guardar silencio. El gerente de Piamonte, que sigue siendo parte de la gestión de Fernando Alonso , no quiere hablar de la situación del español. Tiende a escapársele de las manos, dando la impresión de que el tema es muy complicado. Mucho más de lo que piensas. Ferrari, que parece alejarse de la española, Flavio decir simplemente: "Ferrari no ha dado la espalda a nadie, pero no es el momento de hablar"

Sigue http://www.omnicorse.it/magazine/41962/f...sco-tacere
http://www.autosport.com/news/report.php/id/116007

Ferrari is accustomed to batting away rampant speculation about Fernando Alonso's Formula 1 future, but its relationship with the Spaniard has reached a defining moment.

The tensions that emerged in Singapore - as Alonso spoke of factions trying to damage him and Ferrari by fuelling rumours of his departure - point towards a change of mood inside the team after months of insisting all was united.

Where once Alonso was destined to end his career at Maranello, the situation is now less clear cut.

A NEW CHAPTER FOR THE PRANCING HORSE

With stalwarts Stefano Domenicali and Luca di Montezemolo departing during 2014, Ferrari's political situation is very different.

The arrival of new team principal Marco Mattiacci, allied to fresh impetus from new Ferrari chairman Sergio Marchionne, has manifested itself in a steely determination to get back to the front of F1.

Marco Mattiacci: Leading Ferrari out of the darkness?

This leaves no room for sentimentality, no reason to keep doing things because that is how they were done in the past, and certainly no time for passengers who are not fully committed to the cause.



That commitment aspect has emerged as a key factor.

In Alonso, Ferrari knows it has one of best F1 drivers there is, perhaps the best. But Ferrari needs more than just his brilliance right now.

Amid the changes, there is a sense that Ferrari needs convincing Alonso's heart is in pushing for long-term success together - not simply treading water until he has a winning car or a better offer comes up elsewhere.

Marchionne himself made clear, in reference to di Montezemolo, that nobody at Ferrari was indispensable, and his words now ring true of Alonso too.

"When the company changes its mind, or at least when objectives aren't shared anymore, things change," he said.

There is talk of unease about excessive demands from Alonso amid contract extension talks.

Suggestions too of irritation that Alonso has been evaluating what else is on offer at a time of renewed Ferrari efforts.

UNDERACHIEVING ON TRACK

Ferrari and Alonso do want the same thing: to win together.

Yet there is understandable frustration from the Spaniard that Ferrari's on-track performance has let him down again in 2014.

His manager Flavio Briatore, who says Alonso is now "used" to Ferrari's struggles, admitted at the Italian Grand Prix that the time had come for the team to step up.

Asked whether there was interest in accepting an offer from McLaren, Briatore told AUTOSPORT: "I believe he was already at McLaren... I don't think it was a perfect combination. But you never know, people can change.

"Fernando wants to win and wants to have a competitive car.

"Ferrari have everything to win. Di Montezemolo has done so much to boost the finances of the team, now the people inside the team need to get their act together."

PARTNERSHIP NOT DOOMED

Frustration on both sides does not automatically mean their relationship is doomed.

Yet there is a sense that the time is fast approaching for a mutual decision to be taken: renew their commitment to each other or agree to go their separate ways.



There is no automatic way out for Alonso. Several sources with good knowledge of the situation have made it clear that his contract is watertight, with no performance clauses that would allow him to walk.

But it is also unlikely that he would be forced to see out his contract if both parties decided they would be better off apart.

The situation is especially critical because Alonso's current deal runs until the end of 2016, while Sebastian Vettel - who many suggest is Ferrari's number one target - could be available after '15.

DECISION TIME

Not even Alonso and Ferrari bosses currently know what the outcome of the next few weeks' critical talks will be.

A new deal beyond 2016 and a renewed enthusiasm to make Maranello great again together is not impossible.

Equally there could come an acceptance that it is time to part, leaving Alonso to move to a rival in 2015 or '16, or perhaps forced to take a sabbatical.

Even Briatore, the man who has guided Alonso's entire career in F1 and knows well how paddock politics work, admitted it was impossible to predict what is going to happen.

"I don't have the crystal ball," he said. "I just see now - and Mercedes are up there."
http://www1.skysports.com/f1/news/22058/...for-alonso

La conclusion

"But at the moment he and Ferrari are like a couple caught in a crucial moment of a marriage, when now would be the perfect time to call it quits if they are ever going to, but when each also sees very good reasons to re-commit. The problem is that the window of opportunity itself can create extra pressures on the marriage."
Hace tiempo que pensaba que las únicas opciones para Fernando eran Ferrari y McLaren. Tras los últimos acontecimientos sólo me queda McLaren. Me explico:

Para muchos nos es razonablemente evidente que Hamilton no va a ganarle el mundial a un alemán en un coche alemán ¿No? ¿Entonces por qué Fernando iba a hacerlo? Me parece absurdo.

RedBull, para mi gusto, no es donde yo querría estar, además este año puede ser el principio de su debacle. No los veo siendo un clásico de la F1 en treinta años, más bien fuera en menos de cinco.

¿A dónde si no va a ir? ¿A un Williams condenado a ser escudero de Mercedes? ¿Lotus jugando el mismo papel?

Sólo queda la opción de McLaren Honda. Con o sin Dennis, el cual creo que ya escarmentó lo suyo hace 7 años.

Sólo me plantearía otro equipo si motorizadoras como BMW o Cosworth volviesen con otra escudería, pero a día de hoy eso no es posible para 2015 al menos.